معرفی فروشگاههای اینترنتی

معرفی کالاهای فروشگاههای اینترنتی ؛ فروشندگان کالا، فروشگاههای ارزان ، کالاهای لوکس و لاگچری ، مشاوره خرید بهترین کالاها

معرفی فروشگاههای اینترنتی

معرفی کالاهای فروشگاههای اینترنتی ؛ فروشندگان کالا، فروشگاههای ارزان ، کالاهای لوکس و لاگچری ، مشاوره خرید بهترین کالاها

معرفی محصولات فروشگاه چمدان دلسی

شرکت دلسی یکی از برند های معتبر در زمینه تولید چمدان ، کوله پشتی و ساک مسافرتی می باشد که محصولات این برند به لحاظ کیفیت و تجهیزات و همچنین سابقه هفتاد ساله بسیار مشهور هستند. چمدان دلسی مدل Shadow محصولی خوش ساخت و استاندارد در سایز ها و رنگ های گوناگونی عرضه می گردد. در صورتی که قصد دارید برای سفر خود چمدان تهیه کنید برای آشنایی بیشتر با  این محصول می توانید با مطالعه ادامه مطلب از مواردی چون مشخصات سایز و مشخصات فنی چمدان دلسی مدل Shadow،امکانات چمدان دلسی مدل Shadow و . . . مطلع شوید.

 

مشخصات سایز و مشخصات فنی چمدان دلسی مدل Shadow

اطلاع از تمامی مشخصات ظاهری و فنی پیش از خرید چمدان از مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و می بایست به آن توجه کنید.در خصوص مشخصات فنی و ظاهری چمدان دلسی مدل Shadow لازم است بدانید که در تولید بدنه‌ چمدان دلسی مدل Shadow از نوعی پلی‌ کربنات استفاده شده که این ماده بکار رفته نشان از دوام بالا در برابر ضربه را دارد.چمدان دلسی مدل Shadow با ابعاد داخلی 26/29 × 38 × 54 سانتی ‌متر و ابعاد خارجی 26/29 × 38 × 59 سانتی ‌متربا داشتن  3.4 کیلوگرم در سایز کوچک 5 سال گارانتی بین المللی دارد. چمدان دلسی مدل Shadow  دارای زیپ افزایش حجم و همچنین محافظ لپ تاپ نیز می باشد که تعبیه زیپ افزایش حجم این امکان را می دهد تا وسایل بیشتری در چمدان خود قرار دهید .همچنین دارا بودن محافظ لپ تاپ (کاور نگهدارنده لپ تاپ ) نیز از دیگر ویژگی های چمدان دلسی مدل Shadow می باشد.

 

امکانات چمدان دلسی مدل Shadow

در رابطه با امکانات چمدان دلسی مدل Shadow لازم است بگوییم که شرکت دلسی از قفل TSA برای چمدان دلسی مدل Shadow بهره برده است.قفل TSA برای محافظت از وسایل در داخل چمدان دلسی مدل Shadow کاربرد دارد که کلید آن تنها در دست بعضی از مأمورین امنیتی فرودگاه‌ها می باشد تا در صورت بررسی محتویات داخل چمدان بتوانند بدون شکستن قفل به محتویات داخل چمدان دسترسی پیدا کنند. بنابراین توصیه می کنیم پس از بستن زیپ‌ها، آن‌ها را به این قفلی که در کنار چمدان‌ وجود دارد متصل کنید تا از باز شدن چمدان‌ توسط دیگر افراد  جلوگیری به عمل آید.از دیگر امکانات چمدان دلسی مدل Shadow می توانیم به چهار چرخ‌ دوبل در قسمت زیرین چمدان اشاره کنیم.با تعبیه چهار چرخ دوبل در زیر چمدان دلسی

 

 

مدل Shadow که قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارند و امکان حمل و جابه جایی آسان چمدان‌ در طول سفر فراهم می باشد.

 

چمدان های دلسی

چمدان های دلسی به جهت برخورداری از بدنه ای مقاوم،کیفیت و ایمنی، ظرافت و زیبایی و ....انتخاب بسیاری از خریداران در سراسر دنیا می باشد که این برند در طی هفت دهه سابقه توانسته همچنان از محبوبیت زیادی در بین دیگر برندها برخوردار باشد. بنابراین چنانچه قصد دارید برای خرید چمدان اقدام نمایید، چمدان دلسی مدل  Shadowهمراه بسیار مناسب برای سفر های شما خواهد بود.چنانچه زمان لازم برای خرید حضوری را ندارید پیشنهاد می کنیم جهت سفارش محصول مورد نظر خود به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نموده و به طورغیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید.

.

انتخاب یک چمدان مجهز و جادار برای سفر کار دشواری نیست و تنها ضمن آگاهی از مشخصات ظاهری و فنی چمدان می‌توانید از انتخاب خود مطمئن باشید.می دانید که چمدان نامناسب و غیر مجهز می تواند خستگی و مشکلات دیگری را در طول سفر موجب شود.بنابراین در این مقاله قصد داریم امکانات و مشخصات چمدان دلسی مدل Segur را که یکی از محصولات شرکت دلسی است به شما عزیزانی که قصد خرید چمدان با کیفیت و ایمن را دارید معرفی کنیم.بدون شک اطلاع از تمامی ویژگی ها، کاربرد ها و مشخصات چمدان می تواند شما را در انتخاب یک چمدان یاری نماید.

مشخصات سایز و مشخصات فنی چمدان دلسی مدل Segur

 

شاید در ابتدای انتخاب چمدان زیبایی ظاهر در اولویت باشد اما علاوه بر مشخصات ظاهری، مشخصات فنی نیز در حین خرید چمدان باید مورد توجه قرار بگیرد.چمدان دلسی مدل Segur با داشتن 5 سال گارانتی بین المللی از وزن بسیار مناسبی برخوردار است که این ویژگی نشان از حمل و جابه جایی آسان دارد. جنس بدنه چمدان دلسی مدل Segur از پلی‌کربنات است که می تواند در برابر ضربه مقاومت زیادی از خود نشان دهد.البته توجه داشته باشید که وزن چمدان دلسی مدل Segur با توجه به جنس بدنه مناسب است و در صورت قرار دان وسایل اضافی سنگین نخواهد شد.از دیگر مشخصات چمدان دلسی مدل Segur می توانیم به تعبیه  یک دسته قابل تنظیم در قسمت بالای چمدان اشاره کنیم که این نوع دسته از ایجاد فشار و خستگی در ناحیه دست جلوگیری می کند و با این دسته امکان کشیدن چمدان بر روی زمین فراهم خواهد بود.ضمن اینکه این چمدان از دو دسته در قسمت بدنه نیز برخوردار است که یک دسته برای حمل دستی و بلند کردن چمدان استفاده می‌شود. چمدان دلسی مدل Segur در سه سایز کابین،متوسط و بزرگ در رنگ های گوناگونی عرضه می گردد.

امکانات چمدان دلسی مدل Segur

چهار چرخ دوبل بی صدا با قابلیت چرخش 360 درجه تعبیه شده برای چمدان دلسی مدل Segur این امکان را به شما می دهد که بتوانید چمدان خود بدون اینکه فشاری به دستان شما بیاید حرکت دهید.نحوه بسته شدن چمدان دلسی مدل Segur به‌ صورت زیپ است و قابلیت افزایش فضا را نیز دارد. چمدان دلسی مدل Segur با استفاده از قفل ایمن TSA مانع دسترسی دیگران به محتویات داخل چمدان میشود.چمدان دلسی مدل Segur دارای دو محفظه است که باعث میشود لباس ها و وسایل به صورت تفکیک شده از هم قرار بگیرند.کمربند داخل چمدان نیز از حرکت و تکان خوردن وسایل در داخل چمدان جلوگیری میکند.شرکت دلسی جهت حفظ امنیت محتویات داخل چمدان از قفل رمزدار و جدید TSA برای ایمنی بیشتراین چمدان استفاده کرده است.لازم به ذکر است که به همراه این قفل هیچ کلیدی ارائه نمی‌شود و کلید این قفل فقط در اختیار ماموران امنیتی فرودگاه‌ها قرار دارد تا در صورت نیاز به بررسی محتویات داخل چمدان بتوانند بدون شکستن قفل از آن استفاده نمایند.

چمدان های دلسی

دلسی نام یک شرکت فرانسوی است که بزرگ‌ترین سازنده‌های چمدان‌‌های مسافرتی در جهان  است و حدود هفت دهه شاهد تولیدات باکیفیت و درجه یک این برند در زمینه تولید چمدان، کیف،ساک مسافرتی،کیف مدرسه، کیف لپ تاپ بوده ایم.البته لازم به ذکر ایت که علاوه بر محصولات نامبرده شده کیف محافظ دوربین و پلیر هم توسط این برند تولید شده است.بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص چمدان دلسی مدل Segur می توانید جهت سفارش این محصول با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی به صورت غیرحضوری نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

 

 

افراد زیادی فارغ از سن و جنسیت از کوله پشتی استفاده می‌کنند. از آن‌جاکه کوله پشتی‌ بسیار جادار است و حمل آن راحت است، خیلی از افراد تمایل به استفاده از آن به جای انواع کیف دارند. کوله پشتی دلسی مدل Esplande از جمله کوله پشتی‌های جادار، مناسب برای حمل لپ‌تاپ و سبک است که برای استفاده‌ی روزانه هم گزینه‌ی بسیار مناسبی است. در ادامه به معرفی ویژگی ‌ها و مشخصات این کوله پشتی می‌پردازیم. در صورت تمایل به تهیه‌ی اسن کوله پشتی می‌توانید آن را از سایت ایران دلسی که نماینده‌ای برای فروش محصولات دلسی شامل انواع ساک و چمدان، کوله پشتی، کیف دستی، کیف لپ تاپ، کیف دوشی، چمدان خلبانی، کیف بیزینسی و اکسسوری است، آنلاین خریداری کنید. با خرید آنلاین از سایت ابران دلسی، محصول مورد نظر بدون دریافت هزینه‌ی حمل برای شما ارسال می‌شود.

 

کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه

مشخصات سایز و مشخصات فنی کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه

 

سایز این کوله پشتی متوسط است که مناسب‌ترین سایز برای کوله پشتی است. این سایز راحت حمل می‌شود و دست‌ وپاگیر هم نیست. رنگ مشکی برای کسانی که استفاده‌ی مداوم و روزانه از کوله پشتی دارند، رنگ بسیار مناسبی است که آلودگی را کمتر نشان می‌دهد. تعداد تبله کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، 2 تبله است.

ابعاد خارجی این کوله پشتی، 17×32×47 سانتی‌متر است و حجم خارجی معادل با 26 لیتر دارد.

کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه بسیار سبک است تا فشاری به کتف و شانه‌ی شما وارد نشود. وزن این کوله پشتی، 0.7 کیلوگرم است. این کوله پشتی برای حمل لپ‌تاپ تا سایز 15.6 اینچ مناسب است.

 

نوع جنس کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، پلی‌استر- پلی‌امید است که این الیاف باعث افزایش طول عمر کوله پشتی می‌شود. ضخامت این جنس باعث می‌شود با گذشت زمان مشکلی برای کوله پشتی پیش نیاید.

 

کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، دارای 2 سال گارانتی بین‌المللی است.

ویژگی‌ها و امکانات کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه

 

کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، بسیار سبک است تا بتوانید وسایل خود را بدون محدودیت جابه جا کنید. این کوله پشتی طراحی داخلی دارد تا بتوانید وسایل خود را تفکیک شده در آن قرار دهید.

کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، در دو طرف خود، محلی برای قرار دادن بطری نوشیدنی دارد.

 

 

در داخل این کوله پشتی، کاوری برای نگهداری از لپ‌تاپ وجود دارد. خرید کوله پشتی دلسی مدل Esplande سایز متوسط رنگ سیاه، به کسانی که دنبال یک کوله پشتی سبک، جادار، طبی و با کاربرد های فراوان هستند، توصیه می‌شود.

 

کوله پشتی ‌های دلسی در سایز متوسط اما بسیار جادارتر از کوله پشتی ‌های معمولی هستند. این کوله پشتی ‌ها براساس استاندارد های لازم پزشکی و کاملا طبی ساخته شده است.

کوله پشتی‌های دلسی در عین جادار بودن، بسیار سبک ساخته شده‌اند تا فشار اضافی روی شانه‌ ها نباشد و به کتف و شانه آسیبی وارد نشود.قیمت محصولات بسیار مناسب بوده و دارای طرح‌ بندی و رنگ ‌بندی متنوعی هستند.

 

کوله پشتی‌ های دلسی کاربرد های بسیاری دارند. می ‌توانید برای خیلی از امور روزانه از این کوله پشتی ‌ها استفاده کنید. برای مواردی هم چون سفر، قرار دادن وسایل شخصی به ‌منظور حمل در شهر و استفاده به عنوان کیفی ایمن برای حمل لپ‌تاپ می ‌توانید از این کوله پشتی ‌ها استفاده کنید.

 

 

 

چنان‌چه به مسافرت‌های پی در پی می‌روید و به دنبال خرید یک ساک مسافرتی  خوب هستید، ساک مسافرتی دلسی مدل starck trip سایز کوچک رنگ سیاه  برای شما انتخاب مناسبی است. این ساک مسافرتی دارای خصوصیات مهمی است که با معیارهای خرید یک ساک مطمئن سازگار است؛ در ادامه بیشتر به ویژگی‌ها و خصوصیات این محصول شگفت انگیز از برند دلسی می‌پردازیم.

 

ساک مسافرتی دلسی مدل starck trip سایز کوچک رنگ سیاه

مشخصات سایز و مشخصات فنی ساک مسافرتی دلسی مدل starck trip سایز کوچک رنگ سیاه

ابعاد خارجی این ساک مسافرتی کوچک و زیبا 26 × 34 × 55 سانتی‌متر است. این ابعاد مناسب افرادی است که مسافرت‌های هوایی در پیش دارند، چرا که استاندارد سایز کابین هواپیما است؛ همچنین سایز کابین حین نگه‌داری در منزل نیز فضای زیادی اشغال نمی‌کند. گفتنی است وزن این محصول فوق العاده سبک بوده و تنها 1.6 کیلوگرم است که با حجم خارجی 49 لیتر، ساکی جادار به شمار می‌آید. این ساک مسافرتی سبک را به راحتی توسط بند مخصوص دوشی، بر روی شانه نیز می‌توان حمل کرد.

 

جنس مدل starck trip از ساک‌های مسافرتی برند دلسی، anti_bacteria treatment 40*40 denier است که موجبات کیفیت و دوام بالای آن را فراهم می‌آورد و در برابر لکه نیز مقاوم است.

امکانات ساک مسافرتی دلسی مدل starck trip سایز کوچک رنگ سیاه

 

از جمله مزایای این ساک مسافرتی می‌توان به قفل TSA آن اشاره کرد. قفل TSA از مدرن‌ترین قفل‌های امروزی محسوب می‌شود که استفاده از آن در بسیاری فرودگاه‌های بین المللی ضروری است. در واقع این قفل قابلیت رمز گذاری دارد و امنیت وسایل شما را به خوبی حفظ می‌کند؛ همچنین بازرسی آن نیز توسط پلیس اینترپل به سادگی انجام می‌گیرد، چرا که کلید این قفل نزد پلیس اینترپل است، با این وجود نیازی به حضور مالک و یا به خاطر داشتن رمز نیست و پلیس بدون آسیب به ساک در اسرع وقت عملیات بازرسی را انجام خواهد داد.

 

یکی دیگر از مزایای این محصول، گارانتی بین المللی لایف تایم است، یعنی به طور نامحدود گارانتی شامل آن می‌شود. این ویژگی موجب آسودگی خیال مشتریان است، چرا که مادام العمر از سلامت این محصول اطمینان حاصل می‌کنند.

علاوه بر این‌ها ساک مسافرتی دلسی مدل starck trip سایز کوچک رنگ سیاه ضد آب است، این خاصیت موجب عدم نفوذ آب داخل ساک شده و در نتیجه محتویات ساک از رطوبت محفوظ خواهد ماند.

معرفی لوازم لوکس سیسمونی

خرید لوازم لوکس سیسمونی


اگر باردار هستید به شما تبریک می گوئیم! مطمئنا این روزها مشغول خریدن سیسمونی نوزادتان هستید. ممکن است به فروشگاه های زیادی سر زده باشید یا حتی چک لیستی از لوازم ضروری سیسمونی تهیه کرده باشید. اول از همه باید در نظر بگیرید که نوزادان به یک مکان آرام برای خوابیدن، پوشک و شیر اهمیت می دهند. پس مهم ترین بخش از سیسمونی، سرویس خواب نوزاد می باشد. در مقاله قبلی لیست کاملی از وسایل ضروری برای سیسمونی نوزاد را گردآوری کرده بودیم.

اگر به تمام وسایل سیسمونی، موجود در بازار نگاهی بیاندازید، ممکن است فکر کنید که شما به آنها نیاز دارید. حتی ممکن است که نزدیکان و دوستان و آشنایان به شما بگویند که باید آن محصول را برای کودک خود تهیه کنید. اما ناگهان با دنیایی از وسایل مواجه می شوید که فقط فضای اتاق کودک شما را اشغال کرده اند ولی عملا کودک شما ممکن است به هیچ کدام از آن ها نیازی پیدا نکند و متوجه خواهید شد که این ها تنها یک هزینه ای بوده است که بیهوده صرف خرید لوازمی شده است که بلا استفاده هستند.  

صادقانه بگویم، محصولات زیادی وجود دارند که مطمئنا حضور آن ها خوب است اما واقعا لازم نیست آن ها را خریداری کنید. اگر تمایل دارید در هزینه های تان صرفه جویی کنید توصیه می کنم با ما همراه باشید تا لیست لوازم غیر ضروری سیسمونی نوزاد را با هم مرور کنیم.

گجت هایی که هر حرکت نوزاد را ضبط می کنند

والدینی که نسبت به هر حرکت نوزادشان بسیار حساس هستند از طرفداران این گجت می باشند. ابزارهای نظارتی دقیقی در این دستگاه تعبیه شده است که نوزاد شما را با دقت بالایی زیر نظر دارد. با یک حرکت کوچک نوزاد، گجت آلارم می زند و به شما اطلاع می دهد. این گجت خیال شما را مخصوصا زمان هایی که مهمان دارید و نوزادتان خواب است؛ آسوده می کند.

تایمر نوزاد

تایمر نوزاد یک دستگاه قابل حمل است که پیگیری تغذیه و برنامه خواب را نگه می دارد. درست است که زمان خواب نوزاد در ماه های اول تا 19 ساعت در طی یک روز ممکن است طول بکشد اما اگر موضوعی نوزاد شما را اذیت کند زمان این خواب کوتاه تر می شود. از طرفی خواب زیاد باعث کم خوردن شیر و در نتیجه کاهش وزن فرزندتان می شود. اگر از علاقه مندان به تکنولوژی هستید؛ این دستگاه یک ایده عالی می باشد.

پاف و صندلی کودک

صندلی کودک نیز یکی از وسایلی است که کودک به آن نیاز ندارد. به این وسیله  شما می خواهید کودک را مجبور کنید که در حالت نشسته قرار گیرد در حالی که ماهیچه ها و قوای جسمانی کودک هنوز برای قرار گرفتن در این پوزیشن آمادگی لازم را ندارد و بسیار ضعیف است. بنابراین شما به صندلی کودک نیازی ندارید تا کودک خود را در شرایطی قرار دهید که اصلا برای او مناسب نیست و توصیه نشده است.

لوستر

استفاده از لوسترهای فانتزی و جذاب به زیباتر شدن اتاق فرزندتان کمک خواهد کرد. طرح لوستر را متناسب با جنسیت نوزادتان انتخاب کنید؛ اما سعی کنید زیبایی را فدای کیفیت نکنید. نور اتاق نوزاد اهمیت بالایی دارد. امروزه متخصصان توصیه می کنند که از همان سال های ابتدایی، فرزندتان را به خوابیدن در شب عادت دهید. لوستر اتاق باید به گونه ای باشد که نور اتاق را به خوبی تنظیم کند. فروشگاه سیسمونی بامبینو، ارائه دهنده انواع لوسترهای زیبا و با کیفیت اتاق نوزاد می باشد. همکاران ما با توجه به جنسیت فرزندتان و میزان متراژ اتاق، بهترین طرح ها را به شما می دهند تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

تخت کنار مادر

یکی از مواردی که همیشه متخصصان آن را یادآوری می کنند این است که به هیچ وجه تختخواب تان را با نوزادتان به اشتراک نگذارید. بعضی از والدین نوزادشان را بین خودشان قرار می دهند؛ این کار بسیار خطرناک است چرا که در تنفس نوزاد خلل ایجاد کرده و موجب مرگ ناگهانی نوزاد می شود. تخت مادر اصطلاحا به کابینی گفته می شود که به کنار تخت والدین میچسبد. در طول شب هر زمان نوزاد احساس گرسنگی کرد مادر به راحتی می تواند او را آرام کند و به نوزاد شیر دهد. تخت کنار مادر، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد.

تخت متحرک

تختخواب های گران قیمتی وجود دارد که حرکات تکان دهنده ای مانند زندگی در رحم را برای نوزاد شبیه سازی می کند. لرزش های ارتعاشی که نوزاد شما را به خواب می برد.

ضد عفونی کننده بطری

معده نوزاد بسیار حساس است؛ باید بهداشت را رعایت کنید. زمانی که فرزند خود را شیر می دهید تا نوبت بعدی که دوباره بخواهید با بطری به نوزاد تان شیر دهید ممکن است کمی شیر داخل بطری بماند و این شیر فاسد شود. بهتر است قبل از هر بار مصرف، بطری را با ضد عفونی کننده شستشو دهید.

بطری گرمایشی

اگر مایل هستید که در زمان سریعتری بطری شیر نوزادتان، گرم شود می توانید از بطری گرمایشی استفاده کنید.

کفش نوزادان

رشد نوزادان بسیار سریع می باشد. برای همین همکاران ما در فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو همیشه به خانواده ها توصیه می کنند که از خرید لباس و کفش به تعداد زیاد خودداری کنند. مخصوصا کفش که نوزاد تا یکسالگی استفاده ای از آن نمی تواند بکند و صرفا جنبه تزئینی دارد؛ پس سعی کنید کفش هایی با قیمت بالا برای نوزادتان تهیه نفرمائید.

فیلم های آموزشی

بعضی از خانواده ها با خرید یکسری از فیلم های موزیکال، فرزند خود را سرگرم می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نوع سرگرمی برای نوزادتان صحبت کردن با اوست. از طرفی پخش آهنگ های ملایم برای آرام کردن نوزادتان می تواند موثر باشد.

خیلی از مادرها در دوران بارداری آهنگ مخصوصی را مرتب گوش می کنند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، زمانی که شما همان آهنگ را پخش کنید متوجه می شوید که نوزادتان نسبت به آن آهنگ واکنش نشان داده و آرام می شود.

لباس های فانتزی و گران قیمت

مطمئنا، خرید یک یا دو دست لباس فوق العاده شیک برای یک رویداد خاص یا مهمانی بزرگ می تواند ارزشش را داشته باشد. اما در اکثر موارد، نوزاد شما با لباس های نرم و سبک، راحت تر است. همچنین رشد فرزند در سال های اول بسیار سریع اتفاق می افتد و به احتمال زیاد یک لباس را به مدت طولانی نمی تواند استفاده کند. پس بهتر است صرفه جویی کنید.

اسباب بازی

بعضی از والدین از همان روزی که متوجه می شوند عضو جدیدی قرار است به خانواده شان اضافه شود شروع به خرید اسباب بازی می کنند. بهتر است قبل از خرید هر اسباب بازی مشورت کنید. چرا که ممکن است بعضی از اسباب بازی ها مناسب فرزند شما نباشد و برای سلامتی او خطرناک باشد. به طور مثال تا یکسالگی فرزندتان نباید به هیچ عنوان اسباب بازی های ظریف خرید کنید. زیرا نوزادتان ممکن است آن را در دهان خود ببرد و قورت دهد. همچنین اسباب بازی هایی که زبر و خشن هستند احتمال دارد به پوست نازک نوزادتان آسیب بزند. توصیه می کنیم تا دو سالگی عروسک های پارچه ای و نرم تهیه کنید و با اسباب بازی هایی متناسب با سن نوزادتان که به پرورش فکری او کمک می کند با او بازی کنید.

حوله های بچه گانه

یکی دیگر از موارد فوق العاده زیبا که البته ضروری هم نیست؛ این حوله های شگفت انگیز و نرم هستند. اما حوله های معمولی هم مشکلی ندارند. فقط باید در نظر داشته باشید که پوست نوزاد حساس است و از حوله هایی که نرم و لطیف هستند باید استفاده کنید.

ظرف غذای کودک

بعد از آنکه به فرزندتان علاوه بر شیر، غذا هم دادید ممکن است بعضی از نوزادان کم غذا بخورند. آیا نگران کاهش وزن فرزندتان هستید؟ یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک کند استفاده از ظرف غذای کودک می باشد. ظرف غذای کودک به خاطر ظاهر زیبایی که دارد کودکتان را ترغیب به غذا خوردن می کند. همچنین این ظرف ها شکستنی نیستند و آسیبی به فرزند شما نمی زنند.

صندلی غذای کودک

بعضی از فرزندان دوست دارند که با غذای خود بازی کنند، با دست غذا بخورند و... . آیا بهتر نیست آن ها را به حال خود بگذارید تا از غذا خوردن شان لذت ببرند. صندلی غذای کودک این امکان را برای شما فراهم می کند. شما ظرف غذای کودک را بر روی صندلی در کنار خود قرار می دهید. غیر از اینکه حواستان به غذا خوردن فرزندتان هست، یک لذت تکرار نشدنی را به او هدیه می دهید.

وسایل و اسباب بازی های مخصوص حمام

وان، اردک های عروسکی که روی آب حرکت می کنند و .... از لوازم غیر ضروری در لیست سیسمونی می باشند. یکی از بی نظیرترین لحظه ها، حمام بردن کودک است. کودکان علاقه زیادی به آب دارند. مخصوصا اگر آن ها را در وان های با ایمنی بالا قرار دهید که مشغول آب بازی با عروسک های شان شوند.

فقط مواظب باشید که اشیا، کف صابون و... وارد دهان فرزندتان نشود.

گرمکن کودک

پوست کودک از حساسیت بسیاری برخوردار است. دلایل زیادی وجود دارد که فکر می کنم خرید این محصول لازم نیست. هر چیزی که گرم و مرطوب است، محیطی ایده آل برای رشد میکروب و باکتری ها است. اما در حقیقت کودک شما اصلا به این وسیله نیازی ندارد.

جعبه نگهداری پوشک

جعبه نگهداری پوشک صرفا یک وسیله تزئینی محسوب می شود. مطمئنا نبود آن در لوازم سیسمونی برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو در اصفهان

یکی از بهترین دوران زندگی زناشویی، زمانی است که شما منتظر به دنیا آمدن فرزند خود هستید. هنگامی که برای نوزادتان از سیسمونی فروشی خرید می کنید مطمئنا لحظه ای را تجسم می کنید که نوزاد دلبندتان نیز از آن وسایل استفاده می کند. همکاران ما با توجه به تجربه بالایی که در زمینه فروش انواع سیسمونی دارند می توانند به شما کمک کنند. با مراجعه به فروشگاه سیسمونی نوزاد بامبینو در اصفهان می توانید مجموعه کاملی از سیمونی نوزاد را مشاهده فرمائید. ما به شما توصیه می کنیم ابتدا لیست اقلام ضروری سیسمونی را تهیه فرمائید. سپس در صورت امکان، اقلام مورد نیاز از لیست غیر ضروری سیسمونی را خریداری نمائید. اقلام غیر ضروری به راحتی شما کمک خواهند کرد اما نبود آن ها مطمئنا مشکلی برای نوزادتان ایجاد نمی کند. اگر سوالی داشتید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

انواع پارچه بنگال را بهتر بشناسید& پارچه های کرپ و کاربرد آن ها

 

پارچه بنگالین آجدار بوده که نام آن برگرفته از کشور بنگال می باشد از ابریشم , پشم یا الیاف مصنوعی تولید می شود که به صورت ساده و طرح دار برای تهیه پارچه مانتو و شلوار استفاده می شود . پارچه های بنگال کش در تولید پوشاک زنانه پرفروش بوده و از لحاظ رنگبندی بسیار متنوع و زیبا هستند . این پارچه به دلیل کاغذی بودن و خاصیت کش بالا باعث شده کار طراحان مانتو راحت شود و برای دوخت مانتوهای بهاره مجلسی بسیار کاربرد دارند به خصوص رنگ مشکی این پارچه بیشتر تولید کنندگان در این فصل استفاده می کنند .

پارچه بنگالین غواصی

این نوع پارچه بنگال حالت کشسانی زیادی دارد و زیر دست آن ضخیم می باشد این پارچه به دلیل وارداتی بودن ممکن است دارای قیمت های مختلفی باشد . رنگبندی پارچه های غواصی معمولا در رنگ های متنوع مانند، سفید، مشکی، سرمه ای، یشمی، قرمز و … است .

پارچه کتان بنگال حصیری و بنگال کش

از خصوصیات این نوع پارچه آجدار بودن آن است و در بافت آن از الیاف طبیعی استفاده شده است به توجه تن خوری زیبای پارچه بنگال کش در دوخت مدل های شیک و جدید مانتوهای دخترانه و زنانه استفاده می شود . پارچه بنگال حصیری از نمونه های کتان می باشد دارای تنوع در ارائه هستند و به عواملی مثل جنس , طرح و با نوع بافت پارچه مربوط می شود .

قیمت پارچه بنگال کش

قیمت پارچه بنگال کش معمولا برای فعالانی که به صورت مزدبافی سفارش داشته باشند، به شدت افت پیدا خواهد کرد.

تا به امروز به این نکته توجه کرده بودید که اگر قرارداد سالیانه یا حداقل فصلی با تامین کننده خود داشته باشید، تا چه میزان قیمت های ارائه شده برایتان دچار افت خواهد شد؟

هر بافنده ای که به صورت دائمی به او سفارش بدهید و تیراژ کارتان بالا باشد قطعا بیشتر از قبل به حرمت همکاری برایتان تخفیف خواهد داد و حتی در کیفیت کار دقت بیشتری خواهد داشت.




 

- معرفی کرپ 

پارچه کرپ از الیاف بیشتر پارچه های اصلی تولید کی شود دارای جنس نرم و یا زبر می باشد با ضخامتی متغیر همچنین با وزن سبک یا سنگیم به صورت شفاف و یا کدر است . 

- انواع پارچه کرپ

کرپ گلدار ترک

این نوع کرپ مناسب دوخت مانتو , پیراهن , لباس و حتی شال می باشد غالبا برای دوخت پوشاک زنانه مثل کت , سارافون  , بلوز و .... به کار می رود .

کرپ اسکاچی

این نوع پارچ کرپ حالت کشی دارد و باعت راحتی هنگام پوشیدن می شود با این توصیف گزینه مناسبی برای دوخت مانتو و سارافون می باشد . به دلیل کافی بودن ضخامت این نوع کرپ دیگر نیازی به آستر ندارید .

 

کرپ فلورانس

این نوع کرپ دارای بافت محکم و جنسی نرم است به دلیل استفاده از پلی استر در بافت این پارچه خاصیت ضد چروکی پیدا کرده است . 

 

کرپ حریر کرباسی

این نوع پارچه به دلیل ظریف و بادوام بودن اغلب برای دوخت لباس های مجلسی بسیار مناسب است ولی در حالت کلی برای دوخت انواع لباس های مردانه , زنانه و بچه گانه مورد استفاده قرار می گیرد .

 

کرپ دیور

این پارچه بسیار سبک است و از جنس نخ پنبه ای کمی بیشتر پلی استر می باشد که برای دوخت انواع بلوز , پیراهن کوتاه و لباس شی مناسب است .

پارچه کرپ چادری

این پارچه ها اغلب چادری ژاپنی بوده که از بافت نرم و لطیفی بهره می برد و به رنگی مشکی به بازار عرضه می شوند . از نمونه معروف آن به کرپ کن کن می توان اشاره نمود.

پارچه کرپ کنزو

پارچه کرپ باربی

پارچه کرپ پرادا

پارچه کرپ اسکاچی

پارچه کرپ گاباردین

پارچه کرپ مروی جت

پارچه کرپ سوزنی

تمامی این نمونه ها اغلب برای دوختن انواع مانتوهای مجلسی و رسمی، کت و شلوارهای زنانه و لباس های بلند بکار برده می شوند. جنس لخت آنها باعث شده است که اکثر خانم ها، بویژه خانم های میانسال از طرفداران این پارچه ها باشند.


در انتها به یاد داشته باشید اینکه یک پارچه کرپ را خوب بدانیم مرهون داشتن ویژگی هایی است که در امر خرید و فروش و تشخیص بهترین جنس پارچه کرپ لازم است تا بدان توجه شود.


کش آمدن پارچه کرپ

بافت سوزنی شکلی که پارچه کرپ دارد.

ضخامت مناسب و سبکی

از اصلی ترین ویژگی های پارچه کرپ این است که در برابر چروک شدن مقاوم هستند و به راحتی شسته می شوند .


انخاب کردن پارچه پرده را با وسواس انجام دهید

 

انتخاب پرده زیبا مدرن و هماهنگ با دکوراسیون منزل نشان دهنده سلیقه صاحب خانه است که فضای درون منزل را تحت تاثیر خود قرار می دهد . در گذشته عموما از پرده برای پوشانده پنجره ها و حفظ حریم منزل استفاده می کردند اما امروزه نقش پرده و پارچه پرده در چیدمان دکوراسیون منزل بیشتر به چشم می خورد . 

انخاب کردن پارچه پرده را با وسواس انجام دهید :

کارشناسان اصولا انتخای پارچه پرده را جزو لوازم دکوراتیو منزل می دانند که باید هماهنگی لازم را با طراحی داخل منزل داشته باشد . انتخاب نوع پارچه پرده برای مکان های مختلف خانه از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه از جمله موارد پرکاربرد در دکوراسیون داخلی است که اگر به درستی صورت نگیرد می تواند نتیجه ای عکس در جلوه خانه داشته باشد.

زیبایی و لطافت را با پارچه پرده حریر تجربه کنید 

اگر به دنبال داشتن طرحی ظریف و زیبا برای پرده منزل خود هستید پیشنهاد میکنم از پارچه پرده حریر استفاده کنید . لطافت و شفافیتی که در تاروپود پارچه پرده حریر نهفته است می تواند روح و جانی متفاوت به فضای خانه ببخشد. جنس پارچه پرده حریر قابلیت استفاده در دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف خانه را دارد، به طور مثال می توانید از پرده حریر در دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی آشپزخانه نیز استفاده کنید. پرده حریر علاوه بر جلوه زیبایی که به دکوراسیون خانه می دهد از عبور نور و روشنایی به داخل خانه جلوگیری نمی کند و این می تواند ویژگی مثبتی برای این نوع پرده باشد. اما این نکته را در نظر بگیرید در مکان هایی که نور آفتاب مستقیم به منزل می تابد پارچه پرده حریر اصلا توصیه نمی شود که استفاده گردد بلکه بهتر است از پارچه هایی با جنس کتانو با تترون برای آستر این نوع پرده استفاده شود و از این طریق نور اتاق را تنطیم کنید. پرده حریر و دانتل به عنوان پرکاربردترین پارچه پرده ای است که بیشتر برای ایجاد فضایی متعادل و آرامش بخش در اتاق خواب و آشپزخانه توصیه می شود.

پرده حریر و دانتل منزل شما را مدرن می کند

امروزه بسیاری از زوج های جوان به دنبال سبکی مدرن و ساده برای پرده منزل شان هستند به همین جهت برای انتخاب پارچه پرده به دنبال پارچه مدرن و ساده و در عین حال شیک می روند . به این دسته از افراد توصیه می شود برای انتخابپارچه پرده از پارچه های حریر و دانتل استفاده کنند . زیبایی طرح و نقش تنیده شده در این نوع پارچه ها سبب شده تا بتوان آن ها را به تنهایی مورد استفاده قرار داده و در عین سادگی، زیبایی بی نظیری را به فضای داخلی منزل ببخشد.

زیبایی و سادگی خانه با پرده کتان یا ساتن 

در صورتی که خانه شما کوچک و ساده است بهتر است از پارچه پرده کتان و یا ساتن برای دکوراسیون آن استفاده کنید . دلیل آن هم این است که با انتخاب این پرده ها دیگر نیازی به آستر ندارید . خوشبختانه با وجود تنوع در طرح و رنگ این دو نوع پارچه پرده، انتخاب و هماهنگ کردن آن با دکوراسیون داخلی بسیار آسان تر است. از آنجایی که استفاده از پارچه پرده ساتن فضا را روشن تر و دلبازتر می کند، برای خانه هایی با فضای کوچکتر و همچنین اتاق خواب کودک بسیار مناسب و زیبا می باشد.

فضای رسمی با استفاده از پرده های ابریشمی و مخمل 

برای ایجاد یک فضای رسمی برای اتاق های پذیرایی انتخاب پارچه پرده ابریشمی و یا مخمل مورد توجه است هر چند که می توان از پارچه های کتان و نخی هم استفاده نمود ولی به اینکه پارچه های مخملی سنگین نسبت به سایر پارچه ها خوش حالت تر می ایستد و مناسب فضاهای رسمی است .

گر اتاق پذیرایی در ابعاد بزرگتری باشد، هماهنگ کردن پرده های ساتن، مخمل و ابریشم با هم به عنوان والان، گوشواره و پرده میانی نیز می تواند جلوه زیبایی به طرح پرده اتاق پذیرایی ببخشد که البته فراموش نشود این کار باید با دقت بسیار و حسن سلیقه انجام شود. ایده ای دیگر برای استفاده از پارچه پرده مخمل استفاده از پارچه های دانتل و یا حریر سفید و شیری به عنوان پرده میانی است که می تواند بسیار زیبا جلوه کند.

انتخاب پرده مناسب با فضای منزل

پرده اتاق پذیرایی و نشیمن

مهم ترین قسمت خانه که در دید قرار دارد و مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. در خانه های کوچک هم که دیگر فرقی ندارد؛ پرده نشیمن، پذیرایی و. . . همه یکی است و با اهمیت. برای اینکه نمای خانه را با پرده ها زیباتر کنید، سوای جنس خاصی که برای پرده های پذیرایی در نظر گرفته می شود باید به طرح مناسب شان هم فکر کنید. اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری. در خانه های بزرگ هر کدام از این فضاها مشخصه خاص خودشان را دارند و فضایی مجزا. این وسط اهمیت پرده اتاق پذیرایی از همه جا بیشتر است .

اغلی در اتاق های پذیرایی ترکیبی از 3 یا 4 پرده مورد استفاده قرار می گیرد که در جنس و ضخامت با هم تفاوت دارند و معمولا پارچه پرده این مکان ها از رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شود. این موضوع بستگی به دکوراسیون شما دارد .

پرده مناسب برای پذیرایی

 

اگر به دنبال بلند دیده شدن سقف منزل تان هستید چوب پرده را هر اندازه که می توانید بالا نصب کنید و این موضوع باعث بزرگ تر دیده شدن منزل شما می شود البته یکی کردن پنجره ها خانه هم در مورد بی تاثیر نیست . می توان پرده های یک سره درست کرد . برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید. معمولا در پنجره های کوتاه و معمولی از پرده هایی استفاده می کنند که حاشیه پایین شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می شود. سعی کنید پرده هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرحدار می شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این طوری بلندی پرده ها کمتر به نظر می رسد.

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب را بر اساس هر فصل انتخاب می کنند یکی برای بهار و فصل گرم و دیگری برای پائیز و فصل سرما . برای پرده های تابستانی پارچه پرده باید حریر و ساتن باشد که از گرم شدن بیش از اندازه اتاق در این فصل جلوگیری کند . برای فصل سرما هم پارچه های مخملی و یا پشمی سبک یا پارچه هایی با الیاف فشرده انتخاب کنید . 

جدای از رنگ و طرح پارچه پرده اتاق باید مقاوم بودن جنس آن را در نظر گرفت تا مجبور نشوید هر از گاهی پرده های رنگ و رو رفته را نظاره کنید . برای انتخاب یک پرده مقاوم یک ترفند ساده یادتان می دهیم. کافی است پارچه را از جایی که بریده شده کمی بکشید. اگر تار و پود پارچه به سرعت از هم جدا شد، بهتر است بی خیال خریدن آن شوید. چون در این صورت خیلی زود باید به سراغ یک پرده دیگر بروید. 


اگر هم خیلی علاقه مند به خرید آن بودید ایرادی ندارد فقط باید حتما پشتش آستر بزنید تا دیگر آفتاب نتواند کاری با تار و پود پرده تان داشته باشد. معمولا جنس آسترها از کتان یا تترون است و زیر پرده های حریر نصب می شود. رنگ پارچه آستری باید یک درجه روشن تر یا یک درجه تیره تر از رنگ پارچه اصلی پرده باشد تا طرح و رنگ پرده اصلی در آن گم نشود یا پنجره اتاق، نمای نامرتبی پیدا نکند. برای انتخاب رنگ و طرح اتاق خواب هم باید سوای علاقه خودتان نیم نگاهی به در و دیوار اتاق و باقی دکوراسیون فضا داشته باشید. برای داشتن یک اتاق رویایی می توانید از دانتل و حریر سفید استفاده کنید.درست است که دانتل ها نازک هستند اما برای زوج های جوان فضایی دوست داشتنی ترتیب می دهند.

در صورتی که به تاریکی علاقه دارید می توان پرده اتاق خواب را از جنس مخمل انتخاب کرد آن هم از رنگ کرم . این وسط تنها مشکل یک دست شدن محیط است که می توان با کمی ایده آن را هم اصلاح کرد. بهترین کار استفاده از دو پارچه مخمل با رنگ مکمل هم است؛ مثلا صورتی و خاکستری، قهوه ای تیره و زرد و. . . پرده هایی با طرح های هندسی فضای اتاق را مدرن تر می کنند و پرده هایی با ترکیب رنگ های مختلف حالت رسمی اتاق را از بین می برند. این روزها خیلی ها استفاده از پارچه های رنگی ساده در کنار هم را برای اتاق ترجیح می دهند و البته پرده گلدار به خصوص زمانی که با پس زمینه ای سفید انتخاب شده باشد همراه معدود گل های درشت. این نوع پرده دست تان را برای تغییر دکوراسیون بازمی گذارد و اجازه می دهد هرطور که خواستید رنگ روتختی یا فرش و. . . را تغییر دهید.

پرده اتاق خواب کودک و نوجوان

 

همان طور که می دانید رنگ اتاق خواب فرزند شما ارتباط مستقیمی با میزان هوش و خلاقیت او دارد پس به دنبال رنگ های خنثی و سرد نروید . به طور حتم نه. مناسب ترین رنگ پرده برای اتاق کودک و نوجوان خانه رنگ آبی با تلفیق زرد و سبز است چون بازتاب این رنگ ها هم خواب خوبی نصیبش می کند و هم در طول روز کلی به او انرژی می هد. فقط نکته اینجاست که برای پرده اتاق کودکان هیچ وقت از یک رنگ تک به صورت ساده و بدون تلفیق استفاده نکنید. تاثیر رنگ ها روی اعصاب و روان بچه ها خیلی بیشتر از تصور ماست؛ مثلا اگر زمانی رنگ قرمز خالص یا نارنجی در اتاق کودک تان به کار بردید، دیگر نباید مانند قبل توقع آرامش و سکوت از او داشته باشد.

این رنگ ها او را به شدت تحریک کرده و یا رنگ آبی باعث می شود فرزند شما کم انرژی شود . حتما از تلفیق کردن رنگ ها در اتاق خواب کودک تان استفاده کنید .

 

پرده آشپزخانه

برای آشپزخانه به سراغ رنگ های گرم بروید تا اشتهایتان تحریک شود هر رنگی که یادآور مواد طبیعی باشد به غیر رنگ های سرد مناسب آشپزخانه شما هست . همخوانی رنگ پرده آشپزخانه با لوازم اطراف آن به خصوص رنگ کابینت ها بسار مهم است بعد از رنگ باید به جنس پارچه پرده هم توجه داشت برای اینکه در بیشتر خانه های امروزی بیشترین میزان نور از آشپزخانه ها تامین می شود بنابراین انتخاب پارچه ای با جنس نامناسب یا حتی دوخت شلوغ می تواند کلا تنها راه نفس کشیدن خانه را مسدود کند.

 

انتخاب پرده آشپزخانه

خود فضای آشپزخانه هم به نور فراوانی احتیاج دارد؛ چه نور طبیعی و چه نور غیرطبیعی بنابراین می توانید از تورهای حاشیه ای مخصوص آشپزخانه به اندازه های 30 تا 90 سانتی متر با کناره های هماهنگ یا پرده های نیمه استفاده کنید. پرده های بالارونده با دوخت رومی هم می توانند برای پنجره های آشپزخانه گزینه مناسبی باشند چراکه این پرده ها هم فضای کمی اشغال می کنند و راحت جمع می شوند و هم نسبت به پارچه های دیگر متراژ کمتری می برند. این وسط یادتان باشد هیچ وقت برای آشپزخانه از پرده های کرکره ای استفاده نکنید. جمع شدن چربی ها در میان درزها دست آخر کاری می کند که بی خیال پرده شوید و آن را کنار بگذارید. اگر پوشش دیوار آشپزخانه طرحدار است، بهتر است از پرده ای ساده و بدون طرح برای پنجره استفاده کنید؛ مانند پرده های شید رول یا بالا رو ولی در صورتی که دوست دارید پرده آشپزخانه نمایان باشد، می توانید از پرده های بامبو، حصیر، کنف یا ترکیبی از کنف، بامبو و حصیر طرحدار با رنگی متضاد با دکور آشپزخانه استفاده کنید.

 


پرده حمام و سرویس بهداشتی

پارچه پرده ای که برای این مکان ها انتخاب می کنید باید در برابر رطوبت محیط مقاوم باشد در ضمن حتما نباید جنس این پرده ها از پلاستیک باشد برای سرویس بهداشتی تور هم برای پنجره های سرویس بهداشتی مناسب است . این پارچه ها باید به صورت ماهانه شستشو شوند زیرا رطوبت محل تجمع باکتری و جذب آلودگی می باشد . در مورد حمام به دلیل اینکه انتخاب پارچه پرده جلوه خاصی به حمام می دهد مورد توجه مردم قرار گرفته است رنگ پرده حمام معمولا به رنگ دیوارها انتخاب می شود و متناسب با نقش های روی دیوار؛ البته باز هم قانون خاصی وجود ندارد. اگر از پرده ای خوش تان آمده می توانید اول آن را آویزان کنید و بعد برای اینکه فضا زیاد شلوغ نشود تابلوها و سبدها و باقی لوازم حمام را متناسب با آن انتخاب کنید؛ مثلا اگر پرده حمام تان گلدار است می توانید پادری و حوله ها و. . . را هم با طرح گل های مشابه با آن انتخاب کنید. این روزها نقش های هندسی یا کوبیسم پرده حمام هم به بازار آمده که از قضا کلی هم خریدار دارد. طرح پرده حمام تان هر چه هست و هر رنگی که دارد آن قدر ها مهم نیست؛ مهم این است که پرده را طوری نصب کنید که نه خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند!

 


راهنمای جامع پارچه تترون

 

پارچه تترون همان پارچه پیراهن ساده است .به طور کلی پارچه تترون دارای دو نوع است نوع اول دارای الیاف پنبه ای بیشتر است که در تولید پیراهن های مردانه استفاده می شود و نوع دوم بیشتر از الیاف مصنوعی در تولید آن استفاده می شود که مناسب تهیه چادر و پیراهن است . این پارچه در دوخت پوشاک بیشتر استفاده می شود قیمت مناسب ، تنوع در رنگ، سادگی در طرح، لطافت و ظرافت تترون موجب شده تا یکی از محبوب ترین پارچه های تولید ها باشد. تترون پارچه ای است که تابع مد نیست و با تغییر در الگوهای مد و فشن، از مد نمی افتد. گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده قیمت آن است.

براق نبودن؛ براق بودن پارچه تترون، حاکی از آن است که درصد فلامنت یا در اصطلاح عام، درصد پلاستیک آن بالاتر از درصد نخ یعنی ویسکوز است. به صورت تقریبی، پارچه تترون خوب دارای ۶٠ درصد ویسکوز و ۴٠ درصد فلامنت است. در پارچه تترون نامرغوب، این درصدها برعکس و به همین دلیل براق تر هستند.

پارچه تترون از پارچه های خنک و مخصوص فصل گرماست و ایجاد حساسیت نمی کند. به همین جهت در دوخت لباس نوزادان بیشترین کاربرد را دارد و موجب تعریق و حساسیت نمی شود. همچنین از نظر کاربرد به 4 دسته تقسم می شود :

پارچه تترون ساده :

بیشتر در مصارف خانگی و لباس کودک استفاده می شود . چون هم نرم است و هم دارای مقاومت خوبی می باشد .

پارچه تترون بیمارستانی :

کاربرد آن از روی اسمش پیداست و وزنی معالدل 150 تا 175 گرم دارد .تفاوت اصلی پارچه تترون بیمارستانی با پارچه تترون معمولی در گرماژ و رنگبندی آن است . همان طور که می دانید لباس بیمار باید از جنسی تهیه شود که برای او حساسیت ایجاد نکند و دارای وزن سبک خوش دوخت و رنگبندی شاد باشد مه به صرفه ترین این پارچه ها هم به حساب می آید .

دلایلی که پارچه تترون در دوخت لباس های بیمارستانی بیشتر استفاده می شود :

قابل شستشو بودن

امکان استفاده چندین باره

قیمت ارزان

سبک بودن

لطافت

رنگبندی متنوع

  

هر بیمارستان بر اساس سیاست خود رنگ پارچه تترون مصرفی را انتخاب می کند . در اکثر بیمارستان ها دو نوع رنگ آبی برای مردان و صورتی برای بانوان مورد استفاده قرار می گیرد .

 

در یک دسته بندی کلی، اصلی ترین رنگ هاى پارچه تترون بیمارستانی به شرح زیر است:


آبی

صورتی

سبز سیر

سبز مغز پسته ای

سفید

شیری

یاسی

لیمویی

رنگ های دیگری نیز در پارچه های تترون بیمارستانی به کار می روند که کاربرد کم تری دارند، مانند: آبی کاربنی، فیروزه ای، گلبهی، سبز چمنی، سبز کله غازی و فسفری.

ویژگی های پارچه تترون بیمارستانی درجه یک

برخی از ویژگی های پارچه تترون بیمارستانی با کیفیت، شامل موارد زیر می شود:

خام پارچه ( با مصرف بهترین الیاف ارتباط مستقیم دارد )

نوع رنگرزی

ثابت بودن رنگ در انواع شستشوها

یک دست بودن رنگ در تمام پارچه

لطافت

زیردست خوب

شفافیت رنگ

بدن نما نبودن

تراکم بافت استاندارد

بسته بندی خوب طاقه ها

عرض دقیق پارچه

نکات مورد توجه در خرید پارچه تترون بیمارستانی

یافتن پارچه مناسب با قیمت ارزان:

برای خرید پارچه تترون با قیمت ارزان باید از طریق نمایندگی های فروش معتبر اقدام کرد. از آنجا که اکثر تولیدی ها از روش مناقصه می توانند سفارشات بیمارستان ها را بگیرند، باید در خرید مایحتاج اولیه، به خصوص پارچه، دقت کافی داشته باشند تا پایین ترین قیمت را به بیمارستان ارایه کنند.


قیمت های فروشنده های بازار و کارخانجات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید، ولی مراقب رازهای فروشندگان پارچه باشید. همیشه ارزان بودن قیمت، نشان دهنده این نیست که در حال خرید پارچه خوب با قیمت دست اول هستید.


عرض پارچه:

با توجه به نوع مصرف در انتخاب عرض پارچه دقت کافی داشته باشید.


خرید کردن به صورت یک جا:

خرید خود را به صورت یکجا انجام دهید، نه در چند مرحله. یکی از مواردی که متاسفانه در رنگرزی های ایران هنوز حل نشده، این است که هر بار که پارچه رنگ می شود، نسبت به سری قبل از آن، یک یا دو درجه سیرتر یا روشن تر می شود. برای تولید لباس های یکرنگ، متراژ مورد نیاز خود در هر ماه را یک جا خرید کنید تا تمامی پارچه ها یک رنگ باشد؛ به زبانی دیگر تمامی طاقه ها در یک پارت رنگ شده باشند.


اگر در چند مرحله خرید کردید، پارچه ها را به صورت جداگانه برش دهید. البته گاهی در خرید یکجا هم امکان دارد پارچه هایی که به ظاهر یک رنگ به نظر می رسند، در اصل سیرتر یا روشن تر از یکدیگر باشند.


خرید نقدی:

تا حدی که می توانید خرید را به صورت نقدی انجام دهید. در خریدهای نقدی می توانید با حداقل قیمت خرید کنید، در حالی که در خرید چکی به ازای هر ماه درصدی اضافه تر از مبلغ واقعی باید پرداخت کنید.

پارچه تترون پیراهنی :

پر مصرف ترین مدل این نوع پارچه پیراهنی می باشد و وزنی معادل 180 تا 190 گرم دارد .

پارچه تترون کشی :

برای تولید بافت های کشی می باشد .

پارچه تترون خارجی :

متاسفانه با این که کشورمان در تامین و تولید پارچه های تترون با کیفیت خود کفا است اما باز در بازار شاهد وجود پارچه تترون خارجی هستیم.

پارچه تترون ژاپنی معروف ترین تترون خارجی در بازار است که در بیش از ۵٠ رنگ واردات آن انجام می گیرد. مشهور ترین پارچه تترون ژاپنی موجود در بازار با باند یورو تکس euro tex می باشد و از دیگر برند های مشهور پارچه تترون خارجی می توان به تی تی آی tti تایلند ( ساده و فلورا و آکسفورد ) و آلا تکس ala tex اشاره کرد. تترون عرض نود چینی نیز در اکثر بازار شهر های بزرگ خرید و فروش می شود.

منصفانه بررسی کنیم کیفیت پارچه تترون ژاپنی و تایلندی در ظرافت بافت و هم رنگی طاقه ها از نمونه ایرانی برتر است اما به دور از شعار، وظیفه ما هست که با خرید منسوجات ایرانی باعث حمایت کارخانجات نساجی شویم تا آنها نیز به این حد کیفیت دست پیدا کنند.

تترون های خارجی به خاطر قیمت بالایی که دارد زیاد مورد مصرف نیست و بیشتر برای پیراهن های تکی یا یونیفرم آژانس های هواپیمایی و لباس فرم شرکت هایی با بودجه بالا کاربرد دارد.

 

منظور از عدل پارچه چیست ؟

در کارخانه ها چندین طاقه را با هم بسته بندی می کنند و داخل یک گونی می گذارند که به هر یک از این گونی عدل گفته می شود .منظور از وزن پارچه با گرماژ چیست ؟

محاسبه وزن پارچه در ابعاد یک متر در عرض آن پارچه می باشد به عنوان مثال وقتی می گویند پارچه تترون با عرض 150 سانتی متر 170 گرم است در حقیقت وزن یک متر از آن را می گوئیم .

وزن پارچه چه اطلاعاتی به ما می دهد ؟

هر چه وزن پارچه بیشتر باشد تراکم بافت آن هم بیشتر است بدین معنی که تراکم الیاف پارچه به کار رفته در تولید آن بیشتر است .


شناخت انواع پارچه تریکو

 

تریکو چیست :


نوع خاصی از پارچه با بافت حلقوی است این نوع پارچه در دو نوع تخت و گرد تولید می شود . در پارچه تریکو خبری از تار و پودی که در تهیه پارچه های تخت باف می شود نیست در این نوع پارچه جنس و کیفیت نخ تاثیر بسزایی بر قیمت آن دارد سپس عوامل دیگری مثل نوع بافت رنگ طرح چاپ و ... .

پارچه تریکو با حالت کشی زیاد

هنگام خرید پارچه تریکو کشی حتما باید به نخ های به کار رفته شده در آن توجه داشت . در تولید پارچه تریکو از نخ های متنوعی استفاده می شود به عنوان مثال نخ لاکرا که پارچه حالت کشی بسیار زیادی می دهد و حتی پس از شستشو از کیفیت کشسانی آن کم نمی شود و حالت اولیه خود را نگه می دارد . 

پارچه تریکو فلامنت

همان طور که از اسمش مشخص است در تهیه این پارچه از الیاف فیلامنت استفاده شده که از الیاف مصنوعی در تهیه آن استفاده می شود و اصلا ریشه طبیعی ندارد . این پارچه علاوه بر کشی بودن دارای براقیت است که باعث شده تا تعداد زیادی از افراد از آن استفاده کنند .

پارچه تریکو ویسکوز 

این پارچه از مرکز چوب درختان که از ماده ای به نام سلولوز بدست می آید . این ماده را به صورت خمیر و طی انجام مراحلی به الیاف تبدیل می کنند . این الیاف برای تبدیل شدن به نخ به کارخانه های نساجی ارسال شده و در آنجا به تریکو تبدیل می شود .

در مقالات بعدی بیشتر به این مبحث خواهیم پرداخت .


 برای تهیه نوع گرد باف  باید این نکات را در نظر گرفت :

شناختن جنس نخ پارچه ای که مدنظر دارید.

انتخاب درست جنس و نوع بافت پارچه گردباف: سه عامل نوع بافت، جنسیت و تکمیل پارچه گردباف بر خصوصیات آن بیشترین تاثیر را دارد.

شناختن نام های تجاری معروف و موجود در بازار.

مشخص کردن وزن مخصوص یا متراژ در کیلوگرم: پارچه های تریکو در پروسه تولید و خرید و فروش بر حسب کیلوگرم محاسبه می شوند. وقتی شما یک طاقه بیست کیلویی از پارچه تریکو را می خرید باید در نظر داشته باشید که یک کیلو از آن چند متر پارچه است، چون متراژ آن در یک کیلو (گرماژ) مقدار ضخامت و نازکی آن را تعیین می کند و شما برای تولید هر پوشاکی نیازمند ضخامت خاصی هستید.

تعیین کردن عرض تکمیل شده پارچه تریکو مورد نظر: عرض پارچه مهم ترین عامل در چیدمان الگوها است که می تواند عددی بین ۹۰ تا ۱۵۰ باشد. عرض های نامناسب پارچه در زمان تولید باعث ایجاد پرتی بسیاری خواهد شد. بنابراین باید میان الگو و عرض پارچه تناسب وجود داشته باشد. هر چقدر این پرتی ها بیشتر باشد شما مبلغ بیشتری را متضرر خواهید شد.

خرید پارچه رینگر یا راه راه: در این پارچه ها، چفت شدن راه های پارچه روی هم در هنگام دوخت، به میزان زیبایی آن می افزاید که به جز هنر برش، مناسب بودن پارچه نیز ضروری است. کجی طرح راه راه در پارچه های پنبه یکرو بسیار دیده می شود که به دلیل تاب s و z نخ آن ها است.

دقت کنید که هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی هم بی حکمت نخواهد بود.

در مرحله اول به عنوان نمونه مقدار کمی از پارچه را خریداری کنید.

پارچه تریکو با یک یا ترکیبی از دو یا چند نخ مختلف بافته می شود پس برای خرید باید نوع نخ مصرفی و ویژگی های آن را بدانید 

 ز

 

لول شدگی: لول شدن پارچه گردباف در زمان برش و دوخت، زحمت فراوانی را برای تولیدکننده در پی خواهد داشت. معمولا مهم ترین دلیل لول شدن پارچه تریکو، مربوط به تکمیل و کامپکت آن است. پارچه های دارای مواد این مشکل را بیشتر دارند. علت آن این است که برای پارچه های دارای مواد از درجه حرارت کمتری در زمان کامپکت استفاده می شود. راهکار مناسب برای مواجه نشدن با این مساله خرید مقداری کم از پارچه، جهت انجام آزمایش و نمونه گیری است.

عملیات تکمیلی بر پارچه ها و تاثیر در قیمت پارچه تریکو: در پارچه های تریکو بعد از جنس نخ، عواملی مانند نوع بافت، رنگ، طرح چاپ و عملیات تکمیل اعمال شده روی قیمت نهایی پارچه تاثیرگذار است. اگر برای خرید پارچه تریکو به بازار مراجعه کردید و قیمت های متفاوتی را شنیدید، چرایی تفاوت قیمت را در جنس نخ و عملیات اعمال شده روی پارچه جستجو کنید.

با آشنایی و در نظر گرفتن این عوامل می توان بهترین نوع پارچه گردباف را متناسب با تولید تامین کرد. 

فعالیت های وابسته به تریکو و کسب و کار در این زمینه 

همه افراد در اجتماع از تریکو استفاده می کنند در واقع عمده تولید پوشاک زیر و جوراب ها را پارچه تریکو تشکیل می دهد . لباس هایی که از جنس تریکو هستند به مراتب دارای قیمت مناسب تری بوده و به دلیل انعطاف پذیر بودن بالیش در سبد کالاهای لوکس قرار گرفته است .

 

از فعالیت های وابسته به تریکو می توان جوراب بافی و تی شرت های چاپی را نام برد که با حداقل سرمایه قابلیت راه اندازی را دارد همچنین پیچیدگی کمتریب نسبت به سایر حوزه های پوشال مثل چرم و فاستونی را دارد .

شناخت انواع پارچه تریکو

انواع پارچه تریکو عبارتند از :

1 – پلی استر :

پلی استر یک پارچه ترکیبی است که با مواد نفتی تهیه می شود . از ویژگی های آن می توان به مقاوم بودن و راحتی در شستش و شو اشاره کرد

2 – جودون :

بافت جودون در دو نوع ساده و گردباف در صنعت تریکو جزو پر کاربردترین نوع تریکو هستند .

3 – لاکرا :

یک پارچه مصنوعی است که از پلاستیک طبیعی دوامش بیشتر است و محکم تر . بیشتر کاربرد آن در لباس های ورزشی است

4 – ملانژ :

این پارچه از الیاف ترکیبی و با طرح های مختلف تهیه می شود که 35 درصد نخ پنبه و 65 درصد دیگر را پلی استر تشکیل می دهد که این موضوع باعث شده تا به آن پارچه مصنوعی یا نایلون هم گفته شود . از موارد مصرف ملانژ می توان بلوز و پیراهن و دامن زنانه را نام برد . شفاقیت و درخشندگی این نوع پارچه که مورد توجه بیشتر خانم ها می باشد به دلیل الیاف پلی استر به کار رفته شده در آن می باشد .

5 – ویسکوز :

این پارچه بر خلاف تصور عموم ریشه طبیعی دارد و دارای ماهیت گیاهی است که بر پایه پنبه و لینن تولید می شود .

 



راهنمای انتخاب بهترین ادکلن طبق نوع پوست بدن

راهنمای  انتخاب بهترین ادکلن طبق نوع پوست بدن:‏


یکی از مهم ترین معیار ها برای انتخاب و خرید عطر و ادکلن مناسب توجه به نوع پوست بدن است .‏


برای انتخاب اینکه تنها از رایحه یک عطر خوشمان بیاید ،کافی نیست بلکه باید پوست بدن خود را نیز بسنجیم و متناسب با ‏ان یک عطر انتخاب کنیم . بسته به نوع پوست رایحه هر عطر برای افراد مختلف متفاوت است . ‏


حال باید بدانیم که چگونه متناسب با پوست بدن عطر مورد علاقه مان را انتخاب کنیم:‏


چگونه متوجه سازگاری عطر با پوست بدنمان شویم :‏


رژیم غذایی، محیط، ژنتیک و رفتارها مثل فشارهای عصبی ، سیگار کشیدن،همگی در کیفیت ادکلن و تاثیرگذاری آن، موثر ‏هستند .‏


نوع پوست و درجه رطوبت آن یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب است. به نسبت رطوبت زیاد پوست رایحه ادکلن قوی ‏تر است و برعکس .‏


پوست های چرب و مرطوب :‏


ادکلن میتواند روی سطح پوست چرب و مرطوب دوام بیشتری داشته باشد ولی از طرفی هم ممکن است با چربی زیاد پوست ‏ترکیب شود و بویی ناخوشایند ازخود برجای بگذارد .‏


برای اینکه چنین مسیله ای برای افرادی که دارای چنین پوستهایی هستند رخ ندهد ، میتوانند در طی روز از مقدار کمتری از ‏عطرها استفاده کنند یا اینکه از عطرهایی استفاده کنند که از رایحه گل ها و میوه ها تشکیل شده اند ، و از استفاده عطرهایی ‏که حاوی رایحه مشک است ،پرهیز کنند . به طور خلاصه و کلی میتوان گفت بهترین انتخاب برای چنین افرادی ، استفاده از ‏عطرهای مناسب فصل تابستان است .‏




پوست های خشک:‏


نقطه مقابل پوست های چرب ، پوست های خشک است که رایحه عطر ها و ادکلن ها زمان زیادی روی چنین پوستی دوام ‏ندارد . برای دوام بیشتر عطر و ادکلن روی سطح پوست باید مقدار بیشتری در طول روز از آن عطر استفاده شود اما مشکلی ‏که در این بین بوجود می آید این است که خشکی پوست بدلیل وجود الکل اتیل موجود در ادکلن ها افزایش پیدا میکند . اما ‏برای اینکه افراد دارای پوست خشک دوام بیشتری از عطر ها را بر روی پوست خود داشته باشند باید از عطرهای زمستانی ‏که رایحه ای قوی تر و گرم تر دارند استفاده کنند  .‏


‏ ‏


پوست های حساس:‏


یکی از اشتباهات افرادی که دارای پوستی حساس هستند این است که همزمان از دو محصول پوستی قوی استفاده می کنند . ‏برای مثال استفاده یک عطر قوی بعد ازمصرف افتر شیو و اسپری بدن برای کسانی که دچار کهیر و آکنه هستند باعث ‏افزایش حساسیت میشود .‏


افرادی که پوست حساس دارند، میتوانند همانند افراد دارای پوست خشک برای انتخاب ادکلن پیش روند . اما با این تفاوت که ‏بهتر است ترکیبات تشکیل دهنده عطرهای منتخبشان کاملا طبیعی باشد.‏


‏ ‏


چند نکته دیگر




اسپری کردن ادکلن در نواحی مثل گردن،مچ دست ،سینه و اطراف گردن باعث ترکیب بهتر چربی بدن با عطر شده و ‏ماندگاری عطر را بیشتر میکند . استفاده از عطر بر روی لباس باعث کاهش عمر لباس شما میشود پس بهتر است از انجام ‏اینکار دست بردارید .‏


پارچه و انواع آن

تاریخچه پارچه و انواع آن

پیشینه استفاده انسان از منسوجات به هزاران سال قبل از میلاد مسیح مربوط می‌شود. دانش بشر در خصوص پیدایش اولیه منسوجات به سبب عدم وجود مدارک و تاریخچه مناسب بسیار ناچیز است. منسوجات برای اولین بار به‌عنوان وسیله‌ای جهت حمل غذا و پوشش کف در پناهگاه‌ها توسط انسان‌های اولیه ابداع‌شده در مرحله بعدی به‌عنوان البسه جهت پوشاندن بدن مورداستفاده قرار گرفت.   زمانی که انسان‌های اولیه دریافتند که برای محافظت هر چه بیشتر از پوست و موی خود در برابر آب‌وهوا و عوامل محیطی به‌وسیله بهتری نیاز دارند، به اطراف خود و وسایل در دسترس با دقت بیشتری نگریستند. مردمی که در آب‌وهوای سرد می‌زیستند ، مشاهده کردند که پوست حیوانات از آن‌ها در برابر سرما محافظت کرده و گرم نگه می‌دارد. همین امر موجب شد تا انسان‌ها برای تأمین غذا و پوشش بدن خود به شکار حیوانات بپردازند. آن‌ها از پوست حیوانات به‌عنوان پوششی برای بدن خود استفاده می‌کردند. این پوست زمانی که به‌صورت مداوم مورداستفاده قرار می‌گرفت، سخت شده و از طرفی شکار مداوم حیوانات نیز برای آن‌ها امری دشوار بود. برای این منظور ، جهت افزایش نرمی و لطافت پوست، به بهبود آن پرداختند. بعدها از استخوان حیوانات به‌عنوان سوزن و از رگ‌های آن‌ها به‌عنوان نخ به‌منظور دوخت پوست استفاده کردند.

انسان های باستان، گیاهان، نی، برگ و ساقه آن ها نیز به عنوان پوشش بدن به کار برده اند. سپس نحوه ریسیدن الیاف را آموخته و آن ها را به نخ تبدیل کرده و پس از آن به تابانیدن نخ ها به دور یکدیگر به تولید پارچه پرداختند. پشم و کتان اولین الیاف مورد استفاده بوده و به دلیل سهولت در تاب دادن نسبت به پنبه به مقدار بیشتری به کار برده می شدند. آن ها گاهی از موی حیوانات نیز به عنوان بستر خود استفاده کرده و سپس با تابانیدن این مو به دور یکدیگر، پارچه تشکیل دادند.

پس از هزاران سال سرگردانی، انسان ها دریافتند که می توان در یک مکان همراه با سایر افراد زندگی کرد.از این رو جامعه ای که با نام جامعه زراعتی مشهور بود پدید آمد. در این جامعه مردم آموختند که چگونه می توان با استفاده از قطعات گیاهان، نی، موی اسب و پوست رشته ای ممتد یا نخ تولید کنند. سپس آن ها کشف کردن که چگونه این رشته های ممتد یا به اصطلاح نخ را به یکدیگر بافته و به پارچه تبدیل نمایند. به همین سبب بشر با دقت بیشتری به اطراف خود نگریست و دریافت که برای این منظور می توان از پنبه، پشم، ابریشم و کتان نیز استفاده نمود. این الیاف تا کنون نیز در زمره مهم ترین و متداول ترین الیاف طبیعی موجود قرار دارند.

الیاف

الیاف کوچک ترین واحد تشکیل دهنده مورد استفاده در تولید نخ و منسوجات به شماره می روند. الیاف رشته هایی بسیار ظریف و شبیه به مو بوده و به طور معمول دسته ای از الیاف به دور یکدیگر پیچیده و تشکیل رشته ممتدی به نام  نخ می دهند. به طور کلی الیاف به دو دسته الیاف با منشأ طبیعی و یا بشرساخته طبقه بندی می شوند.

نخ

به منظور تبدیل الیاف نساجی به پارچه، به نوع خاصی از آرایش الیاف نیاز است. احتمالاً شایع ترین روش تولید الیاف به نخ و سپس تبدیل آن به پارچه است. اصطلاح نخ توسط انجمن آمریکایی آزمایش و مواد (ASTM) به صورت " اصطلاحی عمومی برای رشته ای ممتد از الیاف نساجی ، فیلامنت ها یا مواد مناسب برای بافت پارچه" تعریف شده است. فرایند تبدیل الیاف به نخ، ریسندگی نام دارد. فرایند ریسندگی کمک می کند که الیاف در کنار یکدیگر نگه داشته شده و به نخ استحکام ، نرمی و ظرافت می بخشد. در فرایند ریسندگی، الیاف توسط فرایند تاب دادن در کنار یکدیگر قرار می گیرند. نخ­ها به شکل های مختلفی در دسترس هستند که عبارتست­از:

الف) تعدادی از الیاف که توسط فرایند تاب دادن به دور یکدیگر پیچیده شده اند؛

ب) تعدادی از فیلامنت ها که بدون تاب دادن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند؛

ج) تعدادی از فیلامنت ها که با تاب کم و یا زیادی در کنار یکدیگر قرار دارند؛

د) یک تک فیلامنت مثل ابریشم.

به طور کلی نخ ها با استفاده از الیاف بریده شده یا فیلامنت ها قابل تولید هستند. به عبارت دیگر نخ ها به دو نوع با نام های نخ های ریسیده شده و فیلامنت های ممتد طبقه بندی می شوند که نخ های فیلامنتی خود به دو نوع تک فیلامنت یا مونو فیلامنت و چندفیلامنت یا مولتی فیلامنت دسته بندی می گردند.

سیستم نمره گذاری نخ

مستقیم

غیر مستقیم

متریک

انگلیسی

تکس

دنیر

سیستم نمره گذاری نخ ها به منظور بیان رابطه بین طول واحد و وزن واحد نخ به­کاربرده می­شود. برای این منظور دو سیستم نمره گذاری اصلی موجود است که عبارتند از:

 

  

پارچه

غذا، لباس و پناهگاه یه نیاز اصلی بشر برای ادامه حیات به شمار می­رود. زیرا غذا باعث سلامتی، سرپناه باعث حفظ امنیت و لباس منجر به محافظت از بدن در برابر عوامل محیطی می شود. پارچه ها بخش مهمی از زندگی روزمره انسان را شامل شده و غیر ممکن است که حتی بتوان در مورد بقاء بدون آن فکر کرد.

پارچه ماده ای است که برای تهیه لباس و یا وسایل خانه از آن استفاده می گردد. سومین مرحله در تولید پارچه، شناخت روش های موجود جهت تولید پارچه است. به طور کلی پارچه ها به چهار دسته تاری پودی، حلقوی، بی بافت و برید طبقه بندی می شوند که در ذیل به تشریح هر یک و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

پارچه های تاری پودی

بافندگی یا weaving  نامی است که به درگیری دو دسته نخ با نام های تار و پود با زاویه قائم اطلاق شده و پارچه تشکیل شده به این

روش پارچه تاری پودی نام دارد. در این نوع بافت، نخ های تاری به آن دسته از نخ هایی اطلاق می گردد که در راستای طول پارچه قراردارند؛ در حالیکه نخ های پود که نخ های پرکننده نیز نام دارند، در جهت عرض پارچه و در بین نخ های تار قرار داده می شوند. در پارچه های تاری پودی، لبه طولی پارچه حاشیه پارچه نامیده شده که جهتی موازی  با نخ های تار را نشان می دهد. در این پارچه ها، نخ های تار و پود اغلب در جهتی با زاویه 45 درجه با یکدیگر درگیر شده که به این جهت اصطلاحاً Bias گفته می شود.

دستگاهی که به منظور تولید پارچه های تاری پودی مورد استفاده قرار می گیرد loom نام دارد. قبل از فرایند بافندگی، نخ های مورد نیاز به منظور افزایش مقاومت در برابر تنش های ریسندگی تحت عملیاتی همچون ماسوره پیچی، آهارزنی و چله پیچی قرار می گیرند؛ اما بایستی توجه داشت که این فرایندها منجر به بهبود کیفیت نخ نخواهند شد.

در ماشین های بافندگی متداول، چله نخ های تار در پشت ماشین قرار داده شده و نخ های تار پس از طی مراحل مختلف بافت شامل تشکیل دهنه، پودگذاری و دفتین زدن به سمت استوانه ای با نام رول پارچه که در جلوی ماشین بافندگی قرار دارد، منتقل می شوند. چله نخ تار به صورت کنترل شده عمل می­کند به طوریکه در موقع نیاز به صورت خودکار مقدار مشخصی از نخ تار را به ماشین بافندگی تغذیه می کند.

 

عملکرد های اصلی ماشین بافندگی

الف) تشکیل دهنه

چله نخ تار

این مرحله شامل باز شدن و بسته شدن نخ های تار توسط ورد ها به منظور ایجاد دهانه ای جهت عبور نخ پود از میان نخ های تار است. نمای شماتیکی از یک ماشین بافندگی در شکل زیر نشان داده شده است.

ورد ها

شانه

نخ های تار

عامل پودگذار

لبه پارچه

پارچه

چله پارچه

 

 

 

 


نمایی از المان های بافت در یک ماشین بافندگی تاری پودی

ب) پودگذاری

در طی این فرایند، نخ های پود توسط عامل پودگذار در درون دهنه تشکیل شده توسط نخ های تار قرار می گیرند. عوامل پودگذار اجسامی همچون ماکو، پروژکتایل، راپیر و همچنین سیالاتی همچون هوا و آب هستند.

ج) دفتین زدن

مرحله دفتین زدن شامل قرار دادن نخ های پود به صورت یکنواخت در موقعیت خود در لبه پارچه می شود. این مرحله ساختار متراکمی به پارچه می بخشد.

د) باز کردن نخ تار و جمع کردن پارچه

این مرحله شامل بستن و یا جمع کردن پارچه به دور چله پارچه و همچنین باز کردن نخ های تار از روی چله نخ تار می شود. در این مرحله یکنواختی کشش در هنگام  باز کردن نخ های تار و بستن پارچه نقشی تعیین کننده دارد.

بافندگی تاری پودی یکی از روش های اصلی در تولید پارچه به شمار می رود. این روش احتمالاً پیش از ریسندگی شناخته شده است زیرا فرایند ریسندگی زمانی کشف شد که مردم دریافتند که مواد خام پیش از فرایند بافت بایستی بهبود یابند. در طول زمان، ماشین های بافندگی متعددی ساخته شده که تمامی آن ها ساده بوده و به صورت دستی عمل می کرده و پارچه های تولید شده در این ماشین ها با عنوان پارچه های دستی شناخته شده اند زیرا تمامی فرایند ها توسط دست انجام می پذیرفت. امروزه ماشین های برقی مدرن در صنعت نساجی اساساً عملیاتی مشابه با ماشین های دستی دارند. با این حال پارچه های تولید شده توسط ماشین های برقی با سرعت نسبتا بیشتری تولید تولید شده و در مقایسه با پارچه های تولید شده توسط ماشین نقایص کم تری دارند.

ماشین های بافندگی تاری پودی بر اساس روش پودگذاری به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع ماشین آلات بافندگی ، ماشین های با ماکو بوده و با استفاده از این ماشین ها، پارچه های متنوعی قابل تولید است. در این سیستم، از یک ماکوی چوبی بسیار بزرگ به منظور انجام عملیات پودگذاری استفاده شده که منجر به سایش شده و به علت استحکام کم نخ ها عملاً بهره وری کاهش می یابد. این ماشین ها بسیار پر سر و صدا بوده و سرعت بسیار کمی دارند.

نوع دیگری از ماشین های بافندگی مورد استفاده در سیستم تاری پودی ماشین های بدون ماکو هستند. در این ماشین ها، منبع تأمین کننده نخ پود بوبین بوده که در یک طرف ماشین قرار داده می شود. ماشین های بدون ماکو از بهره وری بسیار بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با ماشین های ماکویی سر وصدای بسیار کمی دارند. پارچه های تولید شده در این ماشین ها معایب کمتری نیز دارند. از جمله ماشین های بدون ماکو می توان به ماشین های پروژکتایل، راپیر ، جت آب و جت هوا اشاره کرد.

پارچه های حلقوی

بافندگی حلقوی دومین روش از مهم ترین روش های مورد استفاد ه در تولید پارچه به شمار می رود. در سال 1589 ریور و ویلیام لی، مردان انگلیسی اولین ماشین بافندگی حلقوی را اختراع نمودند. ماشین های مدرن امروزی نیز بر اساس همان اصول اولیه کلی ایجاد شده توسط ویلیام لی تولید شده است. به طور کلی، بافندگی حلقوی شامل تولید پارچه با استفاده از تبدیل نخ به حلقه و درگیری حلقه ها با یکدیگر است. به عبارت بهتر، ساختمان بافت حلقوی متشکل از نخ هایی است که توسط سوزن به شکل حلقه درآمده و به یکدیگر متصل می گردند. در این فرایند ابتدا نخ به سوزن تغذیه و توسط قلاب سوزن کشیده شده و از داخل حلقه قبلی عبور داده می شود. با عمل عبور دادن نخ جدید از داخل حلقه قبلی، حلقه قبلی آزاد می گردد. قسمتی از حلقه جدید که درگیر با سرحلقه قبلی است، پای حلقه و نخ جدید کشیده شده از داخل حلقه قبلی حلقه جدید نام دارد.این پارچه ها با استفاده از یک نخ و یا دسته ای از نخ ها قابل تولید هستند. ساختمان یک بافت حلقوی می بایست از نقطه نظر ظرافت ، عیوب پارچه، نخ های اضافی و یا اثر مراحل تکمیلی بر روی پارچه مورد توجه قرار گیرد. اطمینان از عبور حلقه ها از داخل یکدیگر و دریافت نخ توسط سوزن قبل از آزاد کردن حلقه قبل امری ضروری است؛ در غیر این صورت در هنگام تکمیل و یا مصرف پارچه، امکان پارگی، در رفتگی و جداشدن ساختمان بافت وجود خواهد داشت. ساختار پارچه های حلقوی با استفاده از تعداد حلقه های محاسبه شده در یک اینچ مربع از پارچه که اصطلاحاً تراکم پارچه نام دارد، ارزیابی می­شود. در یک بافت حلقوی، حلقه های عمودی درون بافت ردیف و حلقه های افقی رج نام دارند که تعداد ردیف ها تعیین کننده عرض و تعدا رج ها تعیین کننده طول پارچه هستند؛ همچنین ظرافت پارچه که توسط تعداد حلقه یا سوزن در واحد عرض بر روی ماشین تعیین شده و گیج نام دارد. به عبارت دیگر، درگیج های بالاتر ظرافت پارچه تولیدی بیشتر خواهد بود. همچنین ابعاد حلقه و ظرافت نخ در تراکم رج و ردیف در یک بافت حلقوی نقشی تعیین کننده دارند.

در یک ماشین حلقوی عملیات تشکیل حلقه با کمک سوزن هایی نازک و نوک تیز انجام شده و به محض تشکیل حلقه جدید، از حلقه جدید بیرون کشیده می شود. در یک ماشین حلقوی به چهر مؤلفه اصلی  الف) منبع نخ ب) المان بافت ج) برداشت پارچه و د) جمع کننده پارچه احتیاج است که به تشریح هر یک خواهیم پرداخت.

الف) منبع نخ: در یک ماشین حلقوی پودی منبع نخ در بالای منطقه بافت و یا بر وری قفسه های بزرگی در کنار ماشین قرار دارند. در صورتی که منبع نخ در کنار ماشین قرار داشته باشد، ابتدا نخ به بالا منتقل شده و سپس به ناحیه بافت تغذیه می شود.

ب) المان های بافت: المان های اصلی بافت شامل سوزن ها، سینکرها، تخته سوزن و حامل ها هستند.

ج) سیستم برداشت پارچه: مکانیزم برداشت پارچه وسیله ای است که پارچه تشکیل شده را به سمت جلو ماشین هدایت می کند.

انواع بافت حلقوی

منسوجات حلقوی به دو دسته کلی پارچه های حلقوی پودی و پارچه های حلقوی تاری طبقه بندی می شوند.

الف) پارچه های حلقوی پودی

پارچه های حلقویپودی نوعی از بافت بوده که در آن ها نخ ها به صورت افقی در راستای عرض پارچه از طرفی به طرف دیگر حرکت کرده و به عبارت بهتر عملیات تشکیل حلقه و اتصال حلقه ها در راستای پود یا عرض پارچه صورت می پذیرد. بافتنی های دستی نوعی از بافت حلقوی پودی به شمار می روند. در این فرایند تمامی حلقه ها در یک توسط توسط یک سر نخ تشکیل می گردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساختمان بافت حلقوی پودی

 

بافت حلقوی پودی به صورت تخت یا عرض باز بر روی ماشین های حلقوی تخت باف و به صورت پارچه های لوله ای (همچون جوراب و البسه بدون درز) بر روی ماشین های حلقوی گردباف تولید می گردند.

ماشین حلقوی تخت­باف

ماشین حلقوی گردباف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ب) پارچه های حلقوی تاری

از این روش به منظور تولید پارچه های عرض باز استفاده می گردد. روش حلقوی تاری ساختاری متشکل از حلقه ها در راستای عمودی ایجاد می کند؛ به عبارت دیگر، نخ ها در یک رج حلقه های عمودی تشکیل داده و سپس به صورت مورب به ردیف بعد رفته و در آن تشکیل حلقه می دهند. به عبارتی نخ ها در راستای طول پارچه حرکت زیگزاگ خواهند داشت. همچنین در این نوع بافت در هر رج، حلقه توسط نخ های مختلف تشکیل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

ساختمان بافت حلقوی تاری

با استفاده از بافت حلقوی تاری می توان پارچه هایی نظیر تریکو و راشل، تور و غیره تولید نمود.همچنین به منظور افزایش در تنوع طرح این پارچه ها می توان از سیستم ژاکارد استفاده نمود.

ماشین بافندگی حلقوی تاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پارچه های بی بافت ها

هنر تولید پارچه با استفاده از درگیری مستقیم الیاف به یکدیگر، پیش از ریسندگی و بافندگی ابداع شده است. نمدی کردن فرایندی است که در آن پارچه با استفاده از درگیری الیاف در حضور گرما، فشار و رطوبت تهیه می گردد.

پارچه های بی بافت تولید شده با استفاده از چسب، آن دسته از پارچه هایی هستند که در آن ها الیاف با استفاده از نوعی چسب همچون لاستیک طبیعی در کنار یکدیگر نگه داشته می شوند. پارچه های اتصال حرارتی به پارچه هایی اطلاق می شود که در آن ها ، با استفاده از مخلوطی از الیاف بشرساخته با نقطه ذوب متفاوت اتصال حرارتی بین الیاف برقرار شده و پارچه های سوزن زنی شده دسته دیگری هستند که الیاف با استفاده از نفوذ سوزن در داخل آن ها با یکدیگر درگیر می شوند.

تمامی پارچه های بی بافت ازکاربردهای ویژه ای همچون آستری مورد استفاده در پوشاک، پوشاک یکبار مصرف یا پوشک بچه،  چای کیسه ای، بانداژ، کلاه نمدی، فیلتر و کفپوش برخوردار هستند.

اسامی پارچه ها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش متغیرهای مرتبط با حوزه بافندگی از قبیل تراکم نخ ، نمره نخ و درصد الیاف تشکیل دهنده نخ ها، همچنین عرض، وزن پارچه و نوع نخ ها، تعداد لایه های پارچه، رنگبندی نخ ها و از همه مهم تر طرح بافت، پارچه های متنوع و بسیارگسترده ای قابل تولید هستند. در این بین پارچه های تاری پودی با توجه به گستردگی المان های ذکر شده از تنوع بسیار بالاتری برخوردار هستند.لذا در این مقاله به معرفی انواع پارچه ها و توضیح مختصری پیرامون هریک پرداخته شده است.

اسامی پارچه ها در افواه مردم

پارچه های نخی

هر نوع پارچه از جنس پنبه خالص را پارچه نخی می نامند. همچنین پارچه های ضخیم تر را به سبب شباهت زیاد با پارچه های کتانی، به اشتباه پارچه های کتانی می نامند.

پارچه متقال

به طور عام هر پارچه خام را متقال و به طور خاص هر پارچه خام پنبه ای و یا مخلوط با الیاف مصنوعی باطرح ساده را متقال می نامند.

چیت

پارچه های کم عرض، ارزان قیمت، چاپ شده با طرح تافته و از جنس پنبه مخلوط با پلی استر چیت نام دارد.

چلوار

پارچه های پنبه ای یا مخلوط پنبه با الیاف مصنوعی که عملیات سفیدگری بر روی آن ها انجام شده باشد را چلوار گویند. در قدیم از این نوع پارچه به عنوان ملحفه استفاده می شده است.

فاستونی

پارچه های مرغوب تهیه شده از الیاف پشم و پلی استر، که در سیستم فاستونی ریسیده شده و عمدتاً برای تهیه کت وشلوار از آن استفاده می شود.

کرباس

به پارچه پنبه ای و یا مخلوط با الیاف مصنوعی و یا کنفی با طرح ساده که غالباً درشت بافت بوده اطلاق می گردد.

اسامی پارچه ها در متون ادبیات فارسی

برد

پارچه های کتانی راه راه که به برد یمانی معروف است.

پرنیان

پارچه ابریشمی گلدار ظریف

ترمه

به پارچه شالی از الیاف پشم ظریف اطلاق می گردد.

شعر

پارچه ابریشمی ساده مرغوب

دیبا

پارچه ابریشمی رنگ شده مرغوب

حریر

پارچه ابریشمی ظریف

پلاس

فرش، گلیم و زیرانداز بدون خاب، جامه پشمی ضخیم

دبیت

آستری و یا پارچه ای نرم و لطیف که از نخ تار و پود ابریشمی و یا ویسکوز استیپل با نمره 30 انگلیسی با تراکم تاری 30 و تراکم پودی40 و بسیار گرم ، نرم، سبک و لطیف که اغلب مردان عشایر از آن به عنوان شلوار استفاده می کنند.

اسامی پارچه ها در بازار

برزنت

پارچه ای چنبه ای از نخ هایی با نمره 10 و تراکم بالا که به منظور تهیه چادرهای صحرایی از آن ها استفاده می شود.

تترون

پارچه ای با طرح تافته و یا مشتقات آن از نخ تک لای پنبه ای و یا مخلوط با الیاف مصنوعی با نمراتی بین 30 تا 40 انگلیسی که انوواع مرغوب تر آن از جنس پلی استر ویسکوز در تهیه پیراهن مردانه استفاده می شود.

 

 

ترگال

پارچه ای از نخ های دولای پنبه پلی استر و یا ویسکوز پلی استرکه عمدتا به منظور تهیه مانتو ، روپوش و شلوارهای تابستانی از آن ها استفاده می شود.

تنظیف(تنزیب)

پارچه ای پنبه ای از نخ های ضخیم و نامرغوب با بافت گاز و لنو که عمده الیاف تشکیل دهنده نخ های آن از الیاف ضایعاتی می باشد.

ترویرا

اصطلاح آلمانی الیاف بلند پلی استر که با الیاف پشم مخلوط شده و نخ و پارچه فاستونی از آن تهیه می شود.

تریلن

نوعی الیاف پلی استر ساخت کشور انگلیس

داکرون

نوعی الیاف پلی استر ساخت آمریکا

کرپ

پارچه های کرپ، پارچه هایی با سطوح زبر و نقاط خالدار فرورفته و برجسته ریز هستند که با اسامی متفاوتی در بازار عرضه می گردند.

کرپ لئونارد

پارچه هاییبا طرح تافته و ندرتاً کرپ با نخ های پود کرپ که در تهیه البسه زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

کرپ خاویاری

به پارچه هایی که سطح آن ها  دارای گل های نسبتاً درشت به اندازه یک دانه خاویار برجسته می باشد.

کرپ کرشه

نوعی پارچه با طرح بافت غیر کرپ که بر اثر عملیات تکمیلی ظاهر کرپ مانندی پیدا کرده است.

کرپ پشمی

پارچه ای از نخ های پشمی یا فستونی با سطح چروکیده

کرپ گاباردین

پارچه هایی با نخ کرپ پرتاب با طرح گاباردین

کرپ دوشین

پارچه ای با بافت تافته و سطحی درخشان که تا حدودی ظاهر کرپ مانند داشته و از نخ های تابدار ابریشمی تولید می شود.

کرپ ژورژت

پارچه ای مات از نخ های پود کرپ پرتاب و نخ های تار کرپ کم تاب.

 

 

وال

این لغت تغییر یافته واژه voil به معنای حریر بوده و به پارچه هایی اطلاق می گردد که از جنس پلی استر ویسکوز بوده و به عنوان پارچه چادری مورد استفاده قرار می گیرد.

پلیسه

پارچه هایی با نوارهای طولی زیگزاگ از جنس پنبه یا استات که دراثر قلیا برخی نواحی به مقدار بیشتری کوتاه شده اند.

اسامی پارچه هادر متون فنی و فرهنگ های نساجی

اطلس (atlas)

اطلس واژه ای آلمانی است و منظور از پارچه های اطلس پارچه های گران قیمتی از ابریشم با طرح ساتن 5تاری است که اغلب درتهیه البسه زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های اطلس در قدیم بیشترمورد توجه اشراف بوده اند.

بلیزر (blazer)

پارچه فلانل پشمی که گاهی نمدی شده و یا الیاف و نخ ها در  سطح آن به صورت عمودی درآمده و در سطح پارچه قابل مشاهده هستند. این نوع پارچه اغلب در تهیه ژاکت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

بروکید (brokade)

پارچه گران قیمت سنگین ابریشمی با فیگورهای برجسته و ژاکارد باف که در روکش مبلمانهای اشرافی به کار برده می شوند.

چادر (chador)

پارچه ای هیدرولیز شده از نخهای فیلامنتی پلی استر که تقریباً تمامی آن ها به رنگ مشکی بوده و انواع بسیار مرغوب آن ها در کشور ژاپن و کره و انواع معمولی آن ها در اندونزی و تایوان تولید می شود.

شانل(chenile)

به پارچه های تهیه شده از نخ های پود پرزدار مرسوم به نخ شانل اطلاق می گردد.

شیفون (chiffon)

پارچه شیفون ، پارچه نرم و ظریف با بافت تافته ازنخ های ابریشمی نمره 7/1 تکس و تراکم تاری و پودی 40 بوده و همچنین به پارچه های شبه ابریشمی (الیافویسکوز) با سطوح بسیار نرم نیز اطلاق می گردد.

کودری (courdory)

مخمل های کبریتی از نخ های پنبه ای برای تولید کت و شلوار، کت و دامن بوده که انواع سبک تر آن برای البسه سبک زنانه نیز به کارمی روند.

پیچ اسکن یا پوست هلویی (pitch skin)

به پارچه های بسیارظریف پشمی که بافت آن از مشتقات سرژه بوده و برای تولید البسه ظریف رسمی از آن استفاده می شود.

داماسک یا دمشق (damask)

پارچه ای ابریشمی که در آن فیگورهای ساتن پودی در زمینه ای از ساتن تاری ، سرژه یا تافته ایجاد می گردد.

دنیم

پارچه پنبه ای تارنما مورد استفاده در البسه جین با طرح سرژه 1/3 که نخ تارآن غالباً به صورت نورد چله رنگرزی شده اما نخ پودآن به رنگ سفید است.

دوشس ساتین(duchesse satin)

پارچه بسیار ظریف ابریشمی با طرح ساتین 7 یا 8 است.

فلانل (flannel)

نوع اصلی این پارچه ها، با طرح تافته یا سرژه با زیر دست بسیار لطیف بوده پوست در تماس با آن احساس نرمی و راحتی می کند. در این پارچه ها نخ ها از جنس پشم بوده و سطح پارچه حالت نمدی دارد. اما امروزه در صنایع فاستونی ایران پارچه ای با طرح سرژه و کمی سنگین تر از فاستونی که تنها الیاف پشم در آن رنگرزی شده و عمدتاً در رنگ های خاکستری تا ذغالی به بازار عرضه می شود. از پارچه های فلانل معمولاً برای تهیه پالتو و البسه زمستانی استفاده می شود.

جین

پارچه پنبه ای ضخیم با طرح سرژه 1/2 تارنما

ژرسه (jersey)

پارچه کشباف پودی از جنس ویسکوز ، استات، پنبه و مخلوزی از آن ها.

خاکی(khaki)

واژه ای برگرفته از ادبیات فارسی یا هندی بوده و منظور از آن پارچه ای با طرح سرژه که به علت رنگ خاکی استتار خوبی محسوب شده و اغلب در یونیفرم های نظامی از آن استفاده می شود. در قدیم این پارچه ها از جنس پنبه یا پشم بوده ولی امروزه از جنس پنبه مخلوط با الیاف مصنوعی است.

ژرژت(georgette)

پارچه ابریشمی از نخ های ویسکوز و استات با تراکم تاری 20 و تراکم پودی 18 بوده که نخ های کرپ (پرتاب) که معمولاً دو نخ با تاب z و دو نخ با تاب S هستند در کنار هم قرار می گیرند. نمره نخ در این پارچه ها حدود 8 تکس بوده و فلوت های کوتاه تاری یا پودی در زمینه تافته طرح پارچه را به وجود می آورند.

گاباردین (gabardin)

پارچه ای با بافت پایه سرژه 2/2 که جهش تارها بیشتر از 1 بوده و غالباً برای تولید بارانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ملانژ (melange)

واژه ای به معنای مخلوط یا مخلوط کردن و به اصطلاح پارچه ای با نخ پود استیپل از پشم ظریف که فتیله یا تاپس آن رنگرزی شده است. به نخی که محصول فرایند تغذیه دو فتیله غیر همرنگ به ماشین فلایر یا فینیشر و نهایتاً رینگ (در سیستم فاستونی) بوده نیز نخ ملانژ گفته می شود.

 

 

پوپلین (poplin)

پارچه ای با بافت ریپس تاری و تارهای ظریف و پودهای ضخیم که ابتدا از ابریشم تهیه می شده اما امروزه از پنبه، پشم و الیاف مصنوعی تهیه می شود.

پیکه (pique)

پارچه ای چین دار از ابریشم،ویسکوز و پنبه با رگه های عرضی برجسته.

ساری (sari)

لباس و پارچه محلی خانم ها در هند که متناسب با آب و هوای مناطق حاره بوده و از نخ های تار ظریف و پود ابریشم تهیه می شود.

ساتین(sateen)

پارچه پنبه ای با طرح اطلس پودی 5 که در کیفیت های گوناگونی تهیه شده و به صورت سفید، رنگ شده و یا مرسریزه و چاپ شده عرضه می شود.

ساتن(satin)

پارچه ای با بافت اطلس تاری 5 که در تولید روبان هاو لباس های زنانه و تزیینات لباس و آستری به کار برده می شود.

شانتونگ (shantung)

پارچه ای ابریشمی با سطوح برجسته که اولین بار در چین تولید شده است.

ولوت (velvet)

نوعی مخمل تاری با خاب های کوتاه و متراکم و نرم

ولوتین (velveteen)

مخمل پودی کبریتی

ویبکورد (whipcord)

پارچه ای با طرح سرژه و شبیه به گاباردین

آکسفورد (oxford)

پارچه ای با بافت پاناما مربع 4 برای البسه ورزشی و پیراهنی

اپلیکه (applique)

پارچه تکه دوزی شده

برودوری (broderie)

پارچه گلدوزی شده

بررسی کاربرد کوادکوپتر در زندگی بشر

معرفی محصولات شرکت پریماتوی  

شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت هواپیمای مدل رادیوکنترل و کوادکوپترهای کاستوم و فروش انواع کواد کوپتر ، هواپیما ، هلیکوپتر و ماشین رادیوکنترل آغاز کرده است . پریما (prima) در زبان ایتالیایی به معنای “اول” میباشد . شرکت پریماتوی با داشتن تیم متخصص همراه با کارشناسان مجرب سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارد .

طراحی ، ساخت و آموزش پرواز انواع هواپیمای مدل و کواد کوپتر

شرکت پریماتوی علاوه بر فروش محصولات اورجینال و برند های معتبر ، برای مشتریان خود محصولات اختصاصی را طراحی می کند و ساخت آنها را بر اساس بودجه مورد نظر و با بالاترین کیفیت انجام می دهد . علاوه بر این شما می توانید آموزش پرواز انواع هواپیماهای مدل و کوادکوپترها را از شرکت پریماتوی دریافت کنید .


واردات جزئی ، فروش و تعمیرات انواع سرگرمی های رادیوکنترل (کوادکوپتر ، ماشین کنترلی ، هواپیما و اسکوتر برقی) ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به وسایل کنترل از راه دور باشید . شما می توانید بهترین برندهای روز دنیا را با بیشترین تنوع از شرکت پریماتوی بخواهید . همچنین اگر دستگاه های رادیوکنترل شما دچار مشکل شد ، شما می تواند برای تعمیر آنها به بخش فنی و تعمیرات شرکت پریماتوی مراجعه نمایید .

افتخارات کسب شده توسط شرکت پریماتوی

شرکت پریماتوی از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده است و تاکنون افتخارات بیشماری در زمینه طراحی ، ساخت و اختراع وسایل میکروکنترل کسب کرده است .

از جمله افتخارات شرکت پریماتوی :

کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده (کوادکوپتر) در مسابقات بین المللی ایران اپن سال ۲۰۱۲

کسب مقام دوم لیگ ربات های مریخ نورد در مسابقات بین المللی دانشگاه امیرکبیر سال ۲۰۱۰


ثبت اختراع تحت عنوان (هواپیمای بدون سرنشین) در سال ۱۳۹۱ توسط هئیت داوران در همایش حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور


عضو کارگروه تخصصی (نرم افزار) در سال ۱۳۹۲ توسط مرکز حمایت از مبتکرین و مخترعین غرب کشور

کوادکوپتر چیست؟ ‏

خرید کوادکوپتر ، یا مالتی روتر (چند پروانه)، یا پهباد، یا کوادروتر، یک وسیله مکانیکی پروازی ساده با چهار بازو ‏است، که در هر یک از بازوها موتوری به یک پروانه متصل شده است. مالتی کوپترها با سه، شش یا هشت بازو ‏نیز وجود دارند، اما عمدتا شبیه به کوادکوپتر عمل می کنند. دو پروانه در جهت عقربه های ساعت و دو پروانه ‏دیگر خلاف جهت ساعت می چرخند. کوادکوپترها به لحاظ ایرودینامیکی ناپایدار هستند، و به یک کامپیوتر ‏پرواز نیاز دارند تا فرمان های ورودی را به فرمان هایی تبدیل کنند که ‏RPM‏ های (دور موتور) پروانه ها را ‏تغییر دهند تا حرکت مطلوب و مورد نظر را ایجاد نمایند. این پاراگراف در واقع پاسخی کوتاه به سؤال بالا بود. ‏در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری برای آشنایی شما با دنیای کوادکوپترها ارائه می دهیم.‏

کوادکوپترها با هلیکوپترها یا هواپیماهای بال ثابت تفاوت دارند چرا که نیروهای بالارونده و کنترلی ایجاد می ‏کنند. چرا که در هواپیما بلند شدن بوسیله بال ها انجام می شود، اما در کوادکوپتر این امر توسط پروانه ها ‏صورت می گیرد. هلیکوپتر از روتر اصلی خود برای بلند شدن استفاده می کند، اما در عین حال می تواند ‏چرخش تیغه های روتر را به منظور ایجاد نیروهای کنترلی تغییر دهد.‏

ایده کوادکوپتر جدید نیست. طراحی های کوادکوپترهای با سرنشین در دهه 1920 و 1930 ارائه شد، اما این ‏ایده ها دارای عملکردی نامطلوب، و سطح بالایی از ناپایداری بودند، و به حجم بالایی از فرمان های خبان نیاز ‏داشتند. با پیشرفت فناوری الکترونیک در کامپیوترهای کنترل پرواز، موتورهای بدون هسته یا براش لس، ‏میکروپردازشگرهای کوچکتر، باتری ها، دوربین ها، و حتی سیستم های ‏GPS‏ طراحی و پرواز کوادکوپترها ‏امکان پذیر شد. سادگی کوادکوپترها آن را به یک وسیله عکسبرداری هوایی و پلت فرم ویدئویی مؤثر تبدیل ‏کرده است.‏ کوادکوپترها یک شیوه اقتصادی برای معرفی خود به دنیای وسایل هوایی کنترل از را دور هستند. به پرواز ‏درآوردن آن ها جالب ‏است، و با کمی تمرین و صبر هرکسی می تواند یادبگیرد که چگونه یک کوادکوپتر را به ‏پرواز درآورد.‏

اسکوتر های برقی را بهتر بشناسیم!‏

اگر شما از نیز مانند افراد متعددی شیفته و مجذوب انواع خرید اسکوتر برقی هستید یا اگر می خواهید یکی از آن ‏ها را خریداری کنید، در این مقاله ما به شما کمک می کنیم تا یکی از بهترین نوع اسکوتر برقی را انتخاب ‏کرده و خریداری نمایید. اسکوتر ها توسط باطری و یا برق شارژ شده و حرکت می کنند. از جمله وسایلی ‏است که امروزه اکثریت از آن برای تفریح استفاده می کنند اسکوتر های برقی هستند. در یک زمان بسیار ‏کوتاه این وسیله فوق العاده مدرن سهمی بسیار بزرگ از بازار را با انواع شبیه به خود مانند دیگر انواع اسکوتر ‏های برقی سگوی یا همان دوچرخه الکتریکی و هاوربورد از آن خود کرده است. این وسیله بسیار سبک و ‏مناسب حمل و نقل می باشد. اسکوتر برقی از جمله وسایل محبوب برای جهانگردان و سایرین می باشد. ‏اسکوتر های برقی در انواع چرخ های تکی و دو چرخی موجود می باشد. امروزه قیمت اسکوتر برقی مانند کلوچه به ‏راحتی در فروشگاه های انلاین و فروشگاه های سراسر دنیا یافت می شود  و قابل خریداری است. امروزه در ‏سراسر اینترنت و همچنین در فروشگاه های سراسر دنیا می توانید طیف وسیعی از معامله گران و فروشندگان ‏اسکوترهای برقی را ببینید. این باعث می شود که شما برای انتخاب کمی سردرگم و گیج شوید. اما ما اینجا ‏هستیم تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنیم، ما به شما برخی از بهترین و بی نظیر ترین انواع اسکوتر های ‏برقی را معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در خرید این وسیله داشته باشید.‏

ماشین کنترلی سرگرمی بزرگسالان

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک ‏می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما ‏می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما ‏قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در ‏رابطه با خرید ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید ‏محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.‏

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های ‏دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی ‏با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده ‏از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن ‏برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی ‏آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید ‏مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند ‏اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ‏ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می ‏خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر ‏داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را ‏بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت  باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و ‏مطابق با آن برای قیمت ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می ‏خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با ‏سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح ‏صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های ‏قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه ‏جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین ‏باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم ‏می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله ‏مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در ‏زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ‏ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های ‏کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت ‏‏2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است ‏اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.‏

چه نوع ماشین کنترلی ای برای من مناسب است؟

این بستگی به نوع مسابقه ای که می خواهید در آن شرکت کنید دارد آیا شما برای مسابقات جاده ای نیاز به یک ماشین با سرعت بالا دارید؟ ایا قلب شما برای مسابقات جاده ای میزد و یا برعکس شما به مسابقات خارج از جاده علاقه دارید؟ آیا شما به ماشین مسابقه ای با دو چرخ علاقه دارید و یا به صورت پیچیده تر به چهار چرخ احتیاج دارید. همچنین مقیاس را فراموش نکنید ماشن کنترلی هر چه در مقیاس و اندازه بسیار بزرگتر باشد گران تر است. اما خود را خسته نکنید ما در اینجا به صورت اساسی ماشن کنترلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماشین های مسابقه ای

اکثر ماشین های مسابقه ای برای مسابقات جاده ای ساخته شده اند چرا که دارای حداقل تعلیق می باشند. آن ها برای سرعت گرفتن و دور زدن ساخته شده اند و با نهایت سرعت میروند اگر شما به دنبال مسابقات جاده ای هستید این گونه ماشین ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

کامیون های مسابقه ای

این کامیون های غول پیکر اوج لذت را به شما در حین مسابقات جاده ای می دهند می توان با آن ها در هر گونه مسابقه ای شرکت کرد. برای بیرون از جاده آن ها بسیار هیجان انگیز هستند. این ماشن ها میتوانند بدون اسیب دیدن ماشین های دیگر را خرد کنند.

تراگی و باگی های مسابقه ای

این ماشن کنترلی برای مسابقات در بیابان ها و یا سواحل شنی طراحی شده اند. با لاستیک های عریض و بزرگ بهترین انتخاب برای مسابقات در تپه ها و بیابان ها می باشند. با ترکیب یک ماشین مسابقه ای و یک کامیون مسابقه ای شما یک باگی تحویل می گیرید. باگی ها قدرت و سرعت بالایی دارند و هیجان زیادی در مسابقات به شما می دهند.


کامیونت های مسابقه ای


با محبوبیت این مدل از ماشین ها که بسیار تخصصی می باشند و دارای سرعت بسیار هستند مسابقات آن ها در حال افزایش می باشد و مسیر این ماشن کنترلی احتمالا ساده ترین و اسان ترین مسیر برای مسابقه نیست اما اگر به این چالش علاقه دارید و دوست دارید برای مسابقاتش شرکت کنید پس این ماشین را بخرید و این کار را انجام دهید و هیجانی تکرار نشدنی را تجربه کنید.


هیولاهای مسابقه ای


چرخ های غول پیکر و موتور قدرتمند و کنترل بالا از جمله ویژگی اصلی هیولاهای مسابقه ای هستند. این خودرو ها بهترین تپه نوردان و بالارونده ها و له کننده ها هستند. اگر شما زیاد به سرعت توجه ندارید و به دنبال قدرت هستید این ماشین ها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.


صخره نورد


اگر می خواهید از هر مانعی رد شوید و از بین صخره ها و سنگ ها بگذرید. یک ماشین مسابقه ای صخره نورد برای شما مناسب است. برف و باران، شن و ماسه، یخ و اب، گل و حتی جهنم هیچ چیز این قاتلان را متوقف نمی کند. چیزی در طبیعت وجود ندارد که بتواند این ماشین را متوقف کند. اگر به دنبال یک سرگرمی و لذت هستید پس این ماشین بهترین انتخاب برای شماست تا هیجانی بی نظیر به شما بدهد.


 




نتیجه تصویری برای معرفی کواد کوپتر و کاربردهای آن




کاربرد کوادکوپتر




همان طور که احتمالا میدانید، بسیاری از کار افرینان در شرکت های خصوصی کوچک و یا شرکت های بزرگ خود از کوادکوپتر به خوبی استفاده می کنند. کوادکوپترهای غیر نظامی به عنوان یک وسیله ارزان و مقرون به صرفه و قابل دسترس برای انجام بسیاری از کارها به سادگی قابل استفاده می باشد. از این وسیله اکنون به صورت گسترده استفاده می شود و کاربردهای فراوانی نیز دارد. در کارهایی مانند روزنامه نگاری و فیلمبرداری و عکس برداری و عکس هوایی همچنین در نمایش های ورزشی از کوادکوپترها استفاده می شود. در بازی های المپیک 2014 در بازی های زمستانی برای فیلمبرداری در اسکی و اسنوبورد از این وسیله استفاده کردند. گروه دیگر استفاده کنندگان روزنامه نگاران می باشند که برای جمع اوری فیلم و عکس از ان استفاده می کنند و حتی در اینده نزدیک برای پخش زنده استفاده می شود و همچنین این وسیله در عکس برداری هوایی نیز بسیار مورد پسند و جالب توجه است.




حمل و نقل و تحویل هوایی، در حالی که تحویل اجناس توسط هواپیماهای بدون سرنشین مقرون به صرفه نمی باشد از این رو شرکت های بزرگی مانند امازون و یو پی اس و دی اچ ال پتانسیل این را دارند که از کوادکوپتر برای ارائه بسته های کوچک خود و دارو و پیتزا و نوشیدنی و غیره در مدت بسیار کوتاه استفاده کنند.




مدیریت بلایای طبیعی




پس از یک فاجعه و بلای طبیعی یا انسانی یک وسیله بدون سرنشین مانند کوادکوپتر برای بازبینی و بررسی مناطق و مسائل و جمع اوری اطلاعات بسیار مناسب و قابل استفاده می باشد. کواد کوپتر ها می توانند بدون به خطر انداختن جان انسان به منطقه رفته و اطلاعات و خسارات وارد شده را نشان دهند. کوادکوپتر های مجهز به دوربین های پیشرفته و برد بالا و با کیفیت می تواند وارد محیط شده و مناطق را شناسایی کنند تا امداد رسانان بتوانند به راحتی و با خسارت کمتر به کمک بروند و منابع کمتری به هدر برود. همچنین اگر کواد کوپتر کوچکتر باشد بسیار کارامدتر و مفیدتر است و وسیله های  بزرگتر مانند بالون در برابر کوادکوپترها کاملا خطرناک و ناکارامد می باشد.




جستجو و نجات و بهداشت و درمان




با استفاده از سنسورهایی که برروی کواد کوپتر نصب می شود می توان به راحتی و با سرعت محل افراد گم شده را کشف کرد در شرایط خیلی سخت که زمان مهمترین عامل برای نجات است کوادکوپتر بسیار کارامد است و قابل استفاده می باشد. در شب و یا روز می توان به راحتی از ان ها استفاده کرد و همچنین برای فرستادن دارو و یا اب و غذا برای مصدومان و حادثه دیدگان میتوان بدون به خطر انداختن جان کسی از کوادکوپتر استفاده نمود و به خوبی ماموریت را انجام داد. این هواپیماهای کوچک بدون سرنشین به راحتی و بدون به خطر انداختن جان کسی به راحتی می توانند نجات دهنده باشند.




نقشه برداری جغرافیایی




کواد کوپتر می تواند بدون دشواری به مکان های نامناسب دسترسی داشته باشد و به در خطوط ساحلی و بالای کوه ها و هر جایی یک نقشه سه بعدی با وضوح بالا به ما بدهد. این تکنولوژی هم اکنون در دست علاقه مندان و متخصصان می باشد که ان ها را قادر می سازد تا به جمع اوری تصویر ها بپردازند.  بعضی از ان ها حتی از این تصاویر برای نقشه برداری جمعیت و برنامه اوپن استریت مپ استفاده میکنند. نقشه برداری جغرافیایی با استفاده از کوادکوپتر ها یکی از کاربرد کوادکوپتر می باشد.




 بازرسی های ایمنی برای ساخت و ساز




کوادکوپتر می تواند با دسترسی سریع و بازرسی بصری تمامی جاهایی که قبل از شروع کار نیاز نیاز به بازرسی دارند مانند خطوط برق و خطوط لوله نفت و گاز و برج های انتقال و ساختمان ها و پل ها و توربین های بادی و غیره استفاده شوند و بازرسان با این دستگاه به خوبی مناطق را بررسی می کنند. همچنین با بررسی می توانند زیرساخت های بهتری بنا کنند و از نظر حرارتی و محیط آنجا را بررسی می کنند در این گونه مسائل نیز کوادکوپتر های کوچکتر بسیار مناسب تر می باشند و برای استفاده دارای بازدهی بیشتری هستند.




کشاورزی




همچنین در کشاورزی کوادکوپتر ها بسیار مناسب هستند و می توان با استفاده از ان ها محصولات بیشتر و بهتری داشت و این بازدهی مناسب این وسیله می باشد سنسورهای کوادکوپتر به مادون قرمز می تواند برای سلامت محصول و زمین به کشاورز و باغبان کمک کند و همچنین می تواند از ان برای کود دادن و استفاده از حشره کش ها استفاده نماید. در نتیجه این کاربرد کوادکوپتر دخالت انسان و خطرات بهداشتی برای سلامت وی نیز کاهش می یابد.




نظارت بر حیات وحش




خشوت در حیات وحش یکی از عوامل ازار دهنده در ان می باشد. حضور کوادکوپتر ها به عنوان یک بازدارنده در برابر شکارچیان غیر قانونی عمل کرده است. ان ها با کمک کوادکوپتر حیواناتی مانند شیر دریایی و خرگوش و ماهی ها را تحت نظارت دارند. ان ها همچنین با استفاده از سنسور های حرارتی در این مورد عملکرد بهتری را حاصل کرده اند.




اجرای قانون و گشت مرزی




کمک به نظارت جمعیت و امنیت عمومی و نظارت در صحنه های جنایی و فعالیت های مجرمانه و تحقیقات اتش نشانی و گشت مرزی و قاچاق و مهاجران و حمل مواد مخدر از جمله کارهایی است که با کوادکوپتر انجام می شود.




نظارت بر محل های ساخت و ساز




نظارت بر روی مکان هایی که در ان ساخت و ساز انجام می ود در طول ساخت و اتمام پروژه . عکس های هوایی و استفاده ان برای عکسبرداری و مقایسه و بررسی از جمله  ویژگی های استفاده از کوادکوپتر می باشد.




ردیابی طوفان




با ارسال کوادکوپتر به طوفان ها و گردبادها رفتار و مسیر ان ها را پیش بینی می کنند و از حوادث و عواقب ان پیش گیری می نمایند در این شرایط این وسیله بدون سرنشین بهترین وسیله برای استفاده می باشد که پارامترها را اندازه گیری می نماید وبه ما برای جلوگیری از اسیب ها کمک می کند.


سرگرمی


این وسیله همچنین می تواند یک سرگرمی بسیار لذت بخش در دورهمی ها باشد و می توان از ان برای ثبت لحظه ها و گرفتن عکس سلفی و فیلم استفاده نمود.

به طور مثال کوادکوپتر تلو یکی از شگفتی های سال ۲۰۱۸ میلادی است که از جانب کمپانی معروف DJI و شرکت intel طراحی و تولید و به تازگی از آن رونمایی شده است و یک سلفی هوایی ارزان قیمت با کارایی شگفت انگیز به شمار می‌ آید .


با توجه به علاقه و رشد سریع ویژگی و امکانات کوادکوپتر ها به زودی از ان ها در زمینه های بیشتر دیگری نیز استفاده می شود با ایجاد سنسور های جدید و تکنولوژی ها بیشتر و پیشرفته تر و هچنین قدرت تحمل بار بیشتر می توانیم در طیف گسترده ای از کارها از ان استفاده کنیم و این می تواند بسیار موثر باشد. امیدواریم این مقاله به افزایش اطلاعات شما در رابطه با کوادکوپترها کمک کرده باشد .

عوامل انتخاب ماشین کنترلی

نتیجه تصویری برای عوامل انتخاب ماشین کنترلی


ماشین کنترلی

در چند سال اخیر اسباب بازی ها و ابزار سرگرمی بزرگسالان رو به افزایش است. این اسباب بازی ها کمک می کند آرزوها و هیجانات خود را در مقیاس کوچکی تجربه کنید. قیمت این محصولات متنوع است . شما می توانید هر محصولی را با هر اندازه ای از فروشگاه های سراسر دنیا و یا به صورت اینترنتی تهیه نمایید. اما قبل از خرید بایستی اظلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر خود را به دست آورید. در این مقاله ما در رابطه با ماشین کنترلی و خصوصیات هر محصول صحبت می کنیم. با دانستن این اطلاعان شما می توانید محصولی متناسب با نیاز ها و علایق خود را با قیمتی فوق العاده ایده آل تهیه نمایید.

آیا شما به رفتن به دنیای هیجان انگیز و لذت بخش مسابقات رانندگی و یا جاده ای فکر می کنید؟ خوب پس شما بهترین جا را برای کسب اطلاعات بیشتر پیدا کرده اید. ماشین های مسابقه ای و کامیون ها مانند اسباب بازی های شما نیستند که در کودکی با آن ها بازی می کردید. برخی از ماشین های مسابقه ای از سوخت نیترو استفاده می کنند که سرعت آنان را تا 100 مایل بر ساعت بالا می برد. اما ماشین های مسابقه ای مانند این مورد دارای دانش و تخصصی و فن آوری زیادی می باشند. حالا ما به مهمترین نکته در مورد آن می رسیم.

یک شروع ساده... شما هرگز کلید لامبورگینی خود را به کسی که تا به حال تجربه ی رانندگی با آن را نداشته است نمی دهید. اگر شما بدون دانش و مهارت وارد مسابقات ماشین رانی شوید شما به احتمال زیاد نا امید خواهید شد و در بدترین حالت بازنده می شوید. بسیار از ماشین های کنترلی مسابقه ای قدرت تکامل و به روز رسانی شدن را دارند و مرتب بهتر می شوند. بنابرین شما می توانید در ابتدا از یک ماشین ساده شروع کرده و خریداری نمایید. و به مرور زمان هر چه بهتر و با تجربه تر شدید به ماشین خود اجزای بهتر و بیشتری اضافه کنید و ماشین حرفه ای تری داشته باشید. ماشین کنترلی در یک دسته بندی منحصر به فردی هستند و بسیاری از افراد مجذوب و  شیفته این ماشین ها هستند. از همان کودکی علاقه به این گونه ماشین ها در فرد می تواند وجود داشته باشد و این می تواند یک گزینه برای همه ی آن ها باشد بهترین روش برای خرید یکی از این ماشین های کنترلی است. اگر قصد دارید یکی از این ماشین های کنترلی را بخرید با کمک این مقاله شما می توانید به خوبی این ماشین ها را بشناسید و با افرادی که با این ماشین ها کار می کنند صحبت کنید و مشورت کنید و سپس انتخاب کنید.


عوامل انتخاب ماشین کنترلی

علاقه مندان به مسابقات رانندگی و جاده ای با ماشین کنترلی به طور معمول ترجیح می دهند اتومبیل های دقیق با سرعت بالا و قدرت کنترل بالا و پیشرفته و منحصر به فرد خود را داشته باشند. با این وجود رانندگی با این نوع از خودرو ها بسیار سخت می باشد و نیاز به اشنایی و تجربه دارد. با این حال تمام موارد ذکر شده از ویژگی های این ماشین ها است. همان گونه که کودکان در هنگام بازی با ماشین کنترلی؛ کنترل آن برایشان بسیار سخت است و کنترل کردن آن ممکن است برایشان قدری دشوار باشد و ماشین اسباب بازی آن ها باید بسیار مقاوم باشد تا دوام بیاورد. برای ماشین کنترلی بزرگسالان نیز همین امر صادق است شاید مدتی زمان ببرد تا بتوانید به کنترل آن مسلط گردید. شاید این ماشین ها ظاهری شگفت انگیز نداشته باشند اما قدرت بدنه و سرعت و ایمنی بالایی دارند تا بتوانند نیاز شما را برطرف کنند. برای خرید ماشین کنترلی ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که این محصول را برای کدام نوع از مسابقات شهری و یا خارج از شهر می خواهید، یا اینکه برای چه امری نیاز به یک ماشین کنترلی دارید. برای خرید ماشین کنترلی شما باید در نظر داشته باشید که قرار است بر روی سطح صاف و هموار از این ماشین استفاده نمایید یا قرار است رانندگی را بر روی جاده های پر دست انداز و ناهموار انجام دهید. در نهایت  باید تمام این نکات را در نظر بگیرید و مطابق با آن برای خرید ماشین کنترلی عمل کنید. از طرف دیگر اگر شما ماشینی برای بیرون از شهر می خواهید بنابراین شما باید در نظر داشته باشید که شما بر روی نا همواری ها خواهید بود و ممکن است با سرعت پرش بزنید و بنابرین قدرت کنترل و ایمنی ماشین باید بسیار بالا باشد، چرا که شما بر روی یک سطح صاف حرکت نمی کنید و مدام در حال بالا پایین شدن هستید. بهترین ماشین های کنترلی دارای باتری های قابل شارژ هستند، چرا که شما پس از هر بار استفاده می توانید آن هارا شارژ کنید. و در نهایت موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های شما می شود. عمر باتری های ماشین کنترلی نقاط ضعف آن ها هستند بنابرین باتری نامناسب باعث آزردگی خریدار می شود و طول عمر کوتاهی دارد و این برای مسابقات بسیار بسیار مهم می باشد. چرا که باید در طول مسابقات ماشین کنترلی سالم باشد و زمان شارژ آن و طول عمر بسیار مساله مهمی می باشد. بسیاری از رانندگان مسابقات ماشین کنترلی از چندین باتری مختلف استفاده می کنند تا در زمان مسابقه دچار مشکل نشوند بنابرین شما باید بسیار به این نکته توجه داشته باشید در هنگام انتخاب ماشین کنترلی حتما این مسئله را یکی از عوامل اصلی مورد نظر خود عنوان کنید. برخی از ماشین های کنترلی در حد ابتدایی و بسیار ساده می باشند، در حالی که برخی از آن ها کنترل بسیار بالا و دقیق با قدرت 2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. اگر بسیار نزدیک به هم رانندگی کنید و در یک مسیر باشید ممکن است اختلالاتی در کنترل آن ها پیش بیاید.

عملکرد: سرعت و یا ایمنی

برای بیشتر علاقه مندان به مسابقات رانندگی با ماشین کنترلی عملکرد مهمترین قسمت یک وسیله نقلیه کنترلی می باشد. برای رانندگان عملکرد ماشین کنترلی آن ها میزان سرگرمی و لذت را برای این افراد تعیین می کند. عملکردهای اصلی عبارت اند از سرعت و قدرت کنترل و استفاده اولیه می باشند. سرعت بالا بسیار مهم است چرا که در ماشین کنترلی هر چه سرعت خودرو بیشتر باشد لذت آن هم بیشتر خواهد بود کارخانه های تولید کننده یک جی پی اس که بر روی ماشین نصب کرده اند و در مسیر صاف و مستقیم چندین بار با چند خودرو مختلف مسافت را طی کردند و بیشترین سرعتی را که در یک زمان مشخص این ماشین ها می توانند بروند را طی چندین بار کورد آزمایش قرار داده اند و ثبت کردند. ماشین های مسابقه ای پس از طی سه الی چهار مایل در ساعت به رسیدگی  نیاز دارند. بنابرین کارخانه های تولید کننده همه این موارد را در نظر گرفته و بررسی کرده است و در گزارش خود را برای خریداران ثبت می نماید. مسابقات با ماشین های بزرگ و دارای سرنشین و پیروز شدن بسیار روند سخت و دشواری است اما در مقایسه با آن ماشین های کنترلی بسیار متفاوت هستند و حتی  بسیار پیچیده تر و سخت تر می باشند. بنابرین کارخانه های تولید کننده دوره های ازمایشی متفاوتی را برای انواع ماشین کنترلی ایجاد می کند. همچنین برای مسابقات جاده ای و بیرون از شهر، و به صورت مکرر ماشن های کنترلی مختلف را تجزیه و تحلیل می نمایند. باید در نظر گرفت که ماشین های بیرون جاده ای از نظر قدرت بدنه ایمنی بیشتری دارند. 

طرح: طول عمر باتری بسیار ارزشمند است

واقعیت ماشین مسابقه ای این است که شما مدت زمان بیشتری را صرف شارژ باتری می کنید تا این که در مسابقه باشید و یا برای تفریح رانندگی کنید. گفته می شود که برخی از ماشین ها نسبتا مدت بیشتری دارای شارژ هستند. ازمایش باتری خودرو انجام شده تا به امروز انتخاب های مفیدی می تواند به ما بدهد. در آزمایشات صورت گرفته ابتدا چندین خودرو را به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است و طول دوام باتری آن ها را اندازه گرفته شده و میانگین و مدت زمان آن ها را نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این مسئله کمک کرد تا میانگینی برای آن تخمین زده شود. در حالی که سرعت وسیله و زمان شتاب و ویژگی های دیگر در این خودوهای کنترلی بسیار متفاوت است اما در کامیون ها و ماشین های مسابقه ای بزرگ یک چیز مشترک است و آن این است آن ها تصادف می کنند. به همین سبب در ادامه تمامی چیزهایی که مربوط به ساخت و اجزای سازنده و کیفیت می شود را مورد بررسی قرار گرفته. علاوه بر این هر کدام از این ماشین ها در تصادف ها مورد بررسی قرار گرفته اند و بارها این کار را انجام شده است و نقاط ضعیف آن ها مورد بررسی قرار گرفته و قطعات شکسته شده و نقاط اسیب دیده را از هر جهت و هر ضربه ثبت شده است. البته برای هر کدام از انواع ماشین ها مسابقات نیز این موارد در نظر گرفته شده است. برای ماشین های مسابقه ای در جاده گردش ها و انحرافات برخورد به دیوار و ساییدگی وجود دارد و در بیرون از جاده پرش ها و تصادفات و تمام شرایط را لحاظ شده است و مطابق با آن بررسی مورد بررسی قرار گرفته است.

چه نوع ماشین کنترلی ای برای من مناسب است؟

این بستگی به نوع مسابقه ای که می خواهید در آن شرکت کنید دارد آیا شما برای مسابقات جاده ای نیاز به یک ماشین با سرعت بالا دارید؟ ایا قلب شما برای مسابقات جاده ای میزد و یا برعکس شما به مسابقات خارج از جاده علاقه دارید؟ آیا شما به ماشین مسابقه ای با دو چرخ علاقه دارید و یا به صورت پیچیده تر به چهار چرخ احتیاج دارید. همچنین مقیاس را فراموش نکنید ماشن کنترلی هر چه در مقیاس و اندازه بسیار بزرگتر باشد گران تر است. اما خود را خسته نکنید ما در اینجا به صورت اساسی ماشن کنترلی را به شما معرفی خواهیم کرد.


ماشین های مسابقه ای

اکثر ماشین های مسابقه ای برای مسابقات جاده ای ساخته شده اند چرا که دارای حداقل تعلیق می باشند. آن ها برای سرعت گرفتن و دور زدن ساخته شده اند و با نهایت سرعت میروند اگر شما به دنبال مسابقات جاده ای هستید این گونه ماشین ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

کامیون های مسابقه ای

این کامیون های غول پیکر اوج لذت را به شما در حین مسابقات جاده ای می دهند می توان با آن ها در هر گونه مسابقه ای شرکت کرد. برای بیرون از جاده آن ها بسیار هیجان انگیز هستند. این ماشن ها میتوانند بدون اسیب دیدن ماشین های دیگر را خرد کنند.

تراگی و باگی های مسابقه ای

این ماشن کنترلی برای مسابقات در بیابان ها و یا سواحل شنی طراحی شده اند. با لاستیک های عریض و بزرگ بهترین انتخاب برای مسابقات در تپه ها و بیابان ها می باشند. با ترکیب یک ماشین مسابقه ای و یک کامیون مسابقه ای شما یک باگی تحویل می گیرید. باگی ها قدرت و سرعت بالایی دارند و هیجان زیادی در مسابقات به شما می دهند.

کامیونت های مسابقه ای

با محبوبیت این مدل از ماشین ها که بسیار تخصصی می باشند و دارای سرعت بسیار هستند مسابقات آن ها در حال افزایش می باشد و مسیر این ماشن کنترلی احتمالا ساده ترین و اسان ترین مسیر برای مسابقه نیست اما اگر به این چالش علاقه دارید و دوست دارید برای مسابقاتش شرکت کنید پس این ماشین را بخرید و این کار را انجام دهید و هیجانی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

هیولاهای مسابقه ای

چرخ های غول پیکر و موتور قدرتمند و کنترل بالا از جمله ویژگی اصلی هیولاهای مسابقه ای هستند. این خودرو ها بهترین تپه نوردان و بالارونده ها و له کننده ها هستند. اگر شما زیاد به سرعت توجه ندارید و به دنبال قدرت هستید این ماشین ها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

صخره نورد

اگر می خواهید از هر مانعی رد شوید و از بین صخره ها و سنگ ها بگذرید. یک ماشین مسابقه ای صخره نورد برای شما مناسب است. برف و باران، شن و ماسه، یخ و اب، گل و حتی جهنم هیچ چیز این قاتلان را متوقف نمی کند. چیزی در طبیعت وجود ندارد که بتواند این ماشین را متوقف کند. اگر به دنبال یک سرگرمی و لذت هستید پس این ماشین بهترین انتخاب برای شماست تا هیجانی بی نظیر به شما بدهد.